28/02/2008

תגיות:

נודע לנו כי ילדים נוהגים להרים את הגוזלים והאפרוחים, להתהלך עימם ממקום למקום, והכל תוך שבעלי הכנף נסים באמוק מפניהם.


המתלוננים פנו בעניין זה לאריה, העובד/מנהל את פינת החי וזה התייחס לעניין בביטול ובשלוות נפש והודיע כי לעיתים האזור שבו מוחזקים בעלי הכלוב גדוש במספר רב הרבה יותר של ילדים. 


נמסר לנו עוד על ידי המתלוננים כי במהלך שיחתם עם אריה ניגש אליו אחד הילדים אשר אחז בידו באפרוח, אשר נראה גוסס, ככל הנראה עקב כך שנרמס תחת רגלי הילדים.


עוד נודע לנו מהמתלוננים כי מדי מספר שניות נשמע במקום רעש טריקה חזק של שער המתכת של הכלוב היוצר בקרב בעלי החיים לחץ רב ומביא לכך שחלקם מהם יהיו במצב של עקה.


בעקבות כך פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות" לד"ר ד"ר אודי לבל וטרינר המועצה אזורית עמק חפר ושטח בפניו את המצב המשפטי כדלקמן:


החזקת בעלי החיים בתנאים שלעיל ובניגוד להנחיות מהווה לכאורה התעללות בבעלי חיים ועבירה על הוראות חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994. עבירה על הוראות החוק הנה עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.


החזקת בעלי החיים באופן זה מנוגדת לאמור בפרק ב' להנחיות השירותים הוטרינרים לעניין החזקת בעלי חיים (להלן: "ההנחיות"), בין השאר לסעיפים כדלקמן:


א. סעיפים 9(ד) ו-9(ה) קובעים כי לא תורשה שהיית מבקרים בפינת הליטוף או מגע בינם לבין בעלי החיים אלא בנוכחותו ובפיקוחו של מדריך עובד המקום שהוסמך לכך על ידי מנהל המקום.


ב. סעיף 9(ו) קובע שלא ישהו בפינת הליטוף אנשים במספר שהמדריך אינו יכול לפקח עליהם כראוי.


ג. סעיף 9(ז) קובע שעל המדריך להנחות את המבקרים בפינת הליטוף כיצד להחזיק או ללטף או להאכיל את בעלי החיים באופן שלא יגרם לבעלי החיים סבל או נזק.


ד. סעיף 9(ח) קובע שעל המבקרים בפינת הליטוף להתנהג בשקט ובזהירות ולא לבצע כל פעולה עם בעלי החיים אלא בהדרכתו של המדריך ובפיקוחו הישיר. כן קובע הסעיף כי על המדריך להוציא מפינת הליטוף כל אדם שאינו ממלא אחר  הוראותיו.


ה. סעיף 8 להנחיות קובע כי כל בעלי החיים בפינת הליטוף יבדקו על ידי רופא וטרינר לפחות פעם אחת בכל חודש.


בהעדר אדם מתאים לטיפול בבעלי החיים ובהעדר ביצוע בדיקה וטרינרית אחת לחודש, לא זו בלבד שמתבצעות עבירות על חוק צער בעלי חיים, אלא עצם קיומה של פינת החי אסור.


עו"ד לדיאנסקי ביקש במכתבו מד"ר לבל "לערוך ביקורת במקום ובמידה שיתאמתו החשדות שלעיל להפעיל את סמכותך שבסעיף 9 לפרק ב' של ההנחיות ולאסור על המשך קיום פינת הליטוף ועל קיום מגע בין המבקרים בפארק לבין בעלי החיים וכן להעביר את ממצאיך למשטרת ישראל למיצוי הדין עם בעלי פינת החי".


"כמו כן", סיים עו"ד לדיאנסקי את מכתבו "אבקשך לוודא כי במקום מתבצעת בדיקה וטרינרית אחת לחודש לכל הפחות, ולהעביר לידי עותק מאישורי הבדיקות שנערכו בששת החודשים האחרונים".

* העתק מהמכתב הנ"ל נשלח למר רני אידן-ראש המועצה האזורית עמק חפר, לגב' יעל שאלתיאלי-מנכ"ל משרד החקלאות, לד"ר משה חיימוביץ- מנהל השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות, למר יצחק בן דוד (בנדה)- סמנכ"ל אכיפה במשרד להגנת הסביבה ולד"ר דגנית בן דב- הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות