22/11/2017

תגיות:
,,

זוכרים את גבע צין?
כבר שלוש שנים שהוא גורר את העמותה להליכים משפטיים יקרים, על חשבון בעלי החיים, בשל סירובו לשלם את הוצאות הטיפול הרפואי בכלב שהיה תחת חסותו.
לא עוד.
אנחנו שמחים לספר לכם, שבית המשפט דחה את תביעתו של גבע צין נגד העמותה, וחייב אותו בתשלום הוצאות משפט לעמותה.
תחילתה של הפרשה בשנת 2014. בני הזוג מסרו לגבע צין את כלבם, בשם סליק, ושילמו לו כדי שיטפל בכלב ויחפש לו בית חדש. הוא מצדו הבטיח שהכלב יזכה לתנאי מחיה מעולים עד שימצא לו בית מאמץ הולם.
המפגש שלנו עם סליק התרחש זמן לא רב לאחר מכן: סליק נמצא ליד מסילת רכבת, לאחר שנדרס ונותר במשך ימים, פצוע לצד המסילה. לדברי צין, הכלב ברח מהכלבייה.
תנו לחיות לחיות הגיעה למקום, חילצה את הכלב מהמסילה והעבירה אותו למרפאה וטרינרית על חשבונה, לקבלת טיפול רפואי מציל חיים. הכלב סבל משבר ברגל אחת ופריקה ברגלו השנייה, תשישות והזנחה.
יכולים לראות את סרטון החילוץ כאן
בתום אשפוזו הממושך במרפאה הווטרינרית והחלמתו מפצעיו, נותר הכלב בבית המחסה של העמותה, שם זכה לטיפול מסור ואוהב עד לאימוצו.
תנו לחיות לחיות פנתה אל גבע צין וביקשה החזר כספי על הוצאותיה בטיפול בכלב. גבע סירב והעמותה הגישה נגדו תביעה כספית בבית המשפט.
בהליך שהתנהל בבית משפט השלום בבאר שבע, קבע בית המשפט שעל גבע לשלם לעמותה את מלוא הוצאות הטיפול בכלב.
בפסק דינה כתבה כב' הרשמת הבכירה ליאורה ויינשטיין: "נראה שכל מה שמדאיג את הנתבע, הוא הסכום הנתבע, והוא רואה בכל העניין דבר עסקי בלבד. הוא אף תיאר את יחסיו לכלבים וטען שאין להאניש אותם, ונשמע שיחסו אליהם קר, אף כי אולי יש מי שיחלוק על תחושותיי".
גבע צין הגיש תביעה לביטול פסק הדין בטענת תרמית. אנחנו הגשנו בקשה לדחיית התביעה על הסף. בית המשפט קיבל את בקשתנו באופן חלקי וצמצם את הדיון בתביעה לשאלת משך אשפוזו של הכלב. גבע ערער על ההחלטה בפני בית המשפט המחוזי- ערעורו נדחה והוא שילם לעמותה הוצאות בסך 12,000 ₪. הוא הגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון-שנדחתה על הסף.
כעת, גבע הפסיד גם בתביעה העיקרית בבית המשפט, וחויב בתשלום הוצאות לעמותה.
אנחנו מתחייבים להמשיך ולפעול ללא ליאות, עד שאחרון הכלבים יזכה לחיים מוגנים ומלאי אהבה.