15/02/2008

תגיות:

בפנייתה אלינו, מתארת הפונה תיאור מצמרר ומזעזע למדי של סוס באפיסת כוחות אשר נעמד במרכזה של הצומת הסואנת, מבלי יכולת לזוז, ו-2 עגלונים יורדים מהעגלה ופונים לעוברי אורח בבקשה לסייע להם בדחיפת העגלה והסוס לצידי הכביש.


 במהלך האירוע הנ"ל התקשרה הפונה למשטרת ישראל (מוקד 100) ודיווחה על המקרה ולמקום נשלחה ניידת. כמו כן, דיווחה הפונה למוקד עיריית תל אביב-יפו (106) שם הודיעו לה שאת פרטי המקרה יעבירו למחלקה הוטרינרית העירונית רק ביום 3.2.07 (יום א').


 בעקבות המקרה פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי-המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות" למר רון חולדאי-ראש עיריית תל אביב וכתב: "לצערי, אנו ממשיכים לקבל פניות של אזרחים אשר נתקלים בסוסים רתומים לעגלות משא, המועבדים עד אפיסת כוחות ועוברים מסכת של התעללות קשה והכל בניגוד לדין"


 עו"ד לדיאנסקי ציין במכתבו כי: "את המתואר לעיל ניתן להגדיר בנקל כעינוי, התעללות והתאכזרות בבעל חיים וכן העבדת בעל חיים עד לאפיסת כוחות".


 סעיף 2 (א) לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) התשנ"ד-1994 (להלן: "החוק") קובע: "לא יענה אדם בעל חיים, לא יתאכזר אליו ולא יתעלל בו בדרך כלשהי". עבירה שדינה עד 3 מאסר אחת.


סעיף 3 רבתי לחוק קובע איסור העבדת בעל חיים, כדלקמן: "(א) לא יעביד אדם בעל חיים שאינו מסוגל לעבוד עקב מצבו הגופני". "(ב) לא יעביד אדם בעל חיים עד כדי אפיסת כוחות". עבירה שדינה עד שנת מאסר אחת.


 "כידוע", כתב עו"ד לדיאנסקי למר חולדאי "קיימת בעיר תל אביב-יפו פעילות ענפה של רוכלים אשר עושים שימוש בסוסים וחמורים למסחר, לסבלות ולאיסוף של "אלטע זאעכן". אותם בעלי חיים, הרתומים לעגלות, נאלצים לסחוב משאות כבדים ביותר של סחורות, ברזלים, מיטלטלין שונים, חומרי בניין וכו'. מעשי ההתאכזרות בסוסים וחמורים מתרחשים לנגד עיני כולנו ולאור היום. כולנו פוגשים בסוסים ובחמורים הללו כשהם מפלסים דרכם בין מכוניות בכבישים סואנים, כשהם עוצרים לצד הדרך לצורך העמסת גרוטאות ולעיתים כשהם קורסים מפאת עומס המשא ופגעי מזג האוויר".


 "הגיע העת", הודיע המנכ"ל והיועץ המשפטי של תנו לחיות לחיות לראש עיריית תל אביב-יפו, "כי את המאבק בתופעה הפסולה של ההתעללות בסוסים והעבדתם עד לכדי אפיסת כוחות בתחומי העיר תל אביב-יפו, תשים בראש סדר העדיפויות שלך – כי הרי מדובר בהצלת חיים ובפיקוח נפש של ממש".


 עו"ד לדיאנסקי סיים את מכתבו בדרישה כי: "לצד מדיניות ברורה וחד משמעית של אכיפה מוקפדת של חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) התשנ"ד-1994 וחוקי העזר העירוניים תקודם על ידך חקיקה מתאימה אשר תקבע איסור העבדת סוסים וחמורים ברוכלות, סבלות, מסחר וכיו"ב בתחום שיפוטה של העיר תל אביב-יפו".


 *העתק מהמכתב הנ"ל הועבר לח"כ שלום שמחון–שר החקלאות, לח"כ הרב מיכאל מלכיאור–יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, לח"כ יואל חסון–יו"ר השדולה למען בעלי חיים בכנסת, ח"כ שלי יחימוביץ–יו"ר השדולה למען תל אביב בכנסת, לחברים במועצת עיריית ת"א-יפו, למר מנחם לייבה–מנכ"ל עיריית ת"א-יפו ולד"ר צבי גלין-וטרינר העיר ת"א-יפו