05/02/2008

תגיות:

משרדנו התקבלה תלונה על פיה קיים חשד לכך שבתקופה האחרונה מתבצעת במכללה לקציני משטרה "כפר נעורים" (להלן: "המכללה") פעולת לכידת חתולי רחוב והעלמתם והכל בניגוד לדין.


בעקבות חומרת התלונה והעובדה כי מדובר באורגן של משטרת ישראל, פנה ביום 13.12.07 נציג המחלקה המשפטית של עמותת "תנו לחיות לחיות", מר יונתן שפיגל (להלן: "נציג העמותה"), למנהל המכללה, שהזדהה בפניו בשם רמי (להלן: "החשוד"), בטלפון על מנת לברר את אמיתות התלונה.


החשוד כלל לא הכחיש כי מדי מספר חודשים הוא מורה על ביצוע לכידה וסילוק של חתולים מאזור המכללה. לשאלת נציג העמותה האם פעולת הלכידה מבוצעת על ידי המחלקה הוטרינרית של המועצה האזורית עמק חפר, אשר בתחום שיפוטה ממוקמת המכללה, ענה החשוד כי את הלכידה ביצע לוכד פרטי אליו פנתה הנהלת המכללה.


החשוד הדגיש כי לדעתו אין זה מתפקידו לדאוג להיתר כדין ללכידת חתולים על ידי פניה לוטרינר של המועצה האזורית עמק חפר, ואם הדבר נחוץ אזי אחראי לכך הלוכד שמבצע את הלכידה. החשוד אף טען כי הוא יוצא ידי חובתו בכך שהוא מודיע בטרם ביצוע הלכידה למחלקה הוטרינרית של המועצה האזורית עמק חפר בדבר כוונתו להזמין את הלוכד, וכלשונו: "החתולים האלה זה ממש מכה, אם נתחיל עם אישורים וכל זה לא נצא מזה".


נציג העמותה פנה כבר באותו יום (13.12.07) גם ללוכד, שעל פי החשד, ביצע את לכידת החתולים במכללה לאחר שהוזמן לעשות כן על ידי הנהלת המכללה. הלוכד הזדהה בשם אליה (להלן: "הלוכד"). בשיחתו עם נציג העמותה אמר הלוכד כי הוא עובד כקבלן עצמאי ולא מטעם ו/או בהסמכה של מחלקה וטרינרית כלשהי, וכי כלל לא קיבל אישור לביצוע הלכידה מטעם וטרינר רשותי כלשהו. לשאלת נציג העמותה להיכן לקח את החתולים שלכד במכללה, ענה הלוכד כי חלק מהחתולים שחרר בקרבת ביתו בנתניה, וחלק מהם העביר לתחנת ההסגר העירונית של נתניה.


לשאלת נציג העמותה האם פורסמה הודעה לתושבים טרם ביצוע פעולת הלכידה, מטעמו או מטעם המחלקה הוטרינרית של עמק חפר או נתניה, על מנת שבעלי חתולים ישאירו את חתוליהם סגורים בבית למשך תקופת ביצוע הלכידה, ענה הלוכד כי אין שום חוק שמחייב אותו לפרסם ברבים את דבר הלכידה קודם לביצועה. בעקבות מעשי לכידה אלו הוגשה ביום 14.12.07 תלונה בתחנת המשטרה בנתניה.


בעקבות העובדה כי מדובר על חשדות לעבירה על חוק צער בעלי חיים אשר התבצעה לכאורה במתקן משטרתי והחשוד הוא איש משטרה פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי-המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות" לרב ניצב דוד כהן-מפכ"ל המשטרה בתלונה בה פירט את המצב המשפטי בעניין מעמדם של חתולי רחוב/חצר.


עו"ד לדיאנסקי כתב בתלונתו למפכ"ל המשטרה כי: "חלה על כולנו החובה לעקור מן השורש תופעות של התאכזרות לבעלי חיים בכלל ולחתולי רחוב בפרט. חובה זו צריכה להיות נר לרגליה של הרשות האוכפת את החוק – משטרת ישראל".


בסיום תלונתו ביקש עו"ד לדיאנסקי מרנ"צ כהן "להורות על פתיחת הליכי חקירה ובירור משמעתי כנגד הנהלת המכללה וזאת על מנת למנוע את הישנות המקרה ולדאוג למיצוי הדין עם החשודים. בנוסף דרש עו"ד לדיאנסקי "להורות על פתיחת חקירה כנגד הלוכד, על מנת למנוע את המשך ביצוע הלכידות הבלתי חוקיות על ידו ועל מנת להביא למיצוי הדין בעניין הלכידות שבוצעו בעבר.


בתשובה שהתקבלה על ידי נצ"מ אמיר בן טובים-עוזר מפכ"ל המשטרה נמסר כי: "הרי שמאחר והתלונה מופנית כנגד קצין משטרה, הועבר התיק למח"ש".