05/02/2008

תגיות:

עם סיום פעולות יישור הקרקע הראשוניות תחמה, על פי הידוע לנו, העירייה את המגרש בגדרות ולתוכו הוכנסו בהדרגה, במהלך החודשים האחרונים, מספר סוסים ונראה כי המבנה הסמוך למגרש הפך למאוכלס.


על פי הידוע לנו, מדובר בהקמת חוות סוסים פעילה ביותר אשר פועלת לכאורה ללא היתר ומבלי שקיים פיקוח וטרינרי רשותי מתאים. מהפניה עוד עולה כי הסוסים מוחזקים תחת כיפת השמיים כשהם חשופים לחום הרב ולשמש היוקדת בקיץ וכן לגשמים ולקור הרב השורר בעונת החורף.


עוד נודע לנו כי ביום 10.1.08, בשעות אחר הצהריים, הגיע למרכז המסחרי שברחוב בית אל שבשכונה אדם רכוב על סוס וזאת בשעה שילדים ומבוגרים רבים גדשו את המקום. הרוכב הסתובב עם סוסו בין המבקרים הרבים, כשהסוס נראה לחוץ ומפוחד, עד שירד ממנו וקשר אותו לאחד העצים למשך זמן מה.


נמסר לנו עוד כי גם ברחוב אלמגור בשכונה מוחזקים סוסים בצמוד לבתים משותפים וזאת לכאורה מבלי שיהיו להם תנאים נאותים למחייה.


בעקבות כך פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות" למר רון חולדאי-ראש עיריית תל אביב-יפו והפנה את תשומת ליבו למצב המשפטי בעניין, כדלקמן:


סעיף 2 (א) לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) התשנ"ד-1994 (להלן: "החוק") קובע: "לא יענה אדם בעל חיים, לא יתאכזר אליו ולא יתעלל בו בדרך כלשהי". עבירה על הוראות הסעיף הינה עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.


סעיף 12 לחוק עזר לתל אביב-יפו (שמירת הסדר והניקיון), התש"ם- 1980 (להלן: "חוק העזר") שכותרתו "החזקת בעלי חיים" קובע:
(א( לא יחזיק אדם ולא ירשה לאחר להחזיק חזיר, סוס, פרד, חמור, פר, גמל, כבש, קוף, חיית טרף או כל בעל חיים מסוכן אחר, אלא בהיתר מאת ראש העיריה ובהתאם לתנאי ההיתר. תוקפו של היתר כאמור הוא לשנה מיום הוצאתו, ותשולם בעדו אגרה בסך של 200 שקלים חדשים.
)ב( לא יחזיק אדם ולא ירשה לאחר להחזיק בעל חיים, בין שהוא טעון היתר לפי סעיף קטן )א( ובין שאינו טעון היתר כאמור, אלא אם כן נקט כל האמצעים הסבירים כדי למנוע שבעל החיים יגרום סכנה לחייו או לבריאותו של אדם, או שיגרום רעש בלתי סביר או לכלוך או ריחות רעים.


במכתבו לראש עיריית תל אביב מוסיף עו"ד לדיאנסקי כי: "ביום 30.12.07 התקיימה ישיבת פורום מועצת עיריית תל אביב-יפו (להלן: "הפורום") בהשתתפותך בנושא "חיסול תופעת ההתעללות בסוסים וחמורים בתל אביב-יפו". בדבריי בפני הפורום פניתי לאדוני בבקשה כי יפעל באמצעות קידום חקיקה וכן הצבת תמרורים למניעת כניסתם של סוסים וחמורים (להלן: "בעלי החיים") המנוצלים לעבודה קשה ולעיתים אף לעבודת פרך אשר מוחזקים במצב פיזי קשה ביותר ובמקומות שאינם מתאימים להם".


"אולם", מוסיף עו"ד לדיאנסקי, "עד אשר תהפוך עיריית תל אביב-יפו למובילת דרך במניעת התעללות והתאכזרות בסוסים וחמורים יש להגביר את האכיפה ולהיאבק עד חורמה בתופעות כגון אלו. בנוסף, אין מקום לקיומן של חוות מאולתרות שכאלה בתחומי העיר תל אביב-יפו וודאי שאין מקום להחזיק סוסים בתוככי שכונת מגורים בתנאי החזקה קשים לכאורה".


"לאור האמור לעיל", מסכם עו"ד לדיאנסקי "אבקשך להורות לגורמים הרלוונטיים בעיריית תל אביב-יפו לפעול לאלתר להוצאת הסוסים מהמקום, לסגירת החווה המאולתרת ולהעברת הסוסים, במידת הצורך, למתקנים מוגנים. כמו כן, במידה ובתום בדיקתכם יתברר כי הסוסים מוחזקים בניגוד לחוק ו/או בניגוד לחוק העזר אבקשך לדאוג למיצוי ההליכים כנגד הנוגעים בדבר וכן להעביר את מסקנות בדיקתכם לרבות חומר הראיות למשטרת ישראל".