05/02/2008

תגיות:

הגב' יהודית (נוריה) הרשקו אשר הינה תושבת ראשון לציון ומנויה בקאנטרי, והגב' שרית אילון, שהינה פעילה מרכזית בעמותה הביאו לידיעתנו כי ביום 25.11.07 לכד לכאורה איש התחזוקה של הקאנטרי, מר אבי שלי כ-12 חתולים בתוך כלובים וסילקם למקום שאינו ידוע, והכל בניגוד לדין.


יודגש, כי חתולי הקאנטרי מטופלים על ידי הגב' איילון מזה זמן רב ומרביתם אף מעוקרים ומסורסים במרפאת עמותת "תנו לחיות לחיות". כמו כן, יש לציין שהגב' הרשקו ותושבים רבים המתגוררים בסמוך לקאנטרי משקיעים בחתולים שנלכדו, ובחתולים נוספים הנמצאים באזור, ממיטב כספם ומזמנם הפרטי  ויש להם כמובן יחס רגשי ואישי של ממש כלפי כל החתולים.


על פי הידוע לנו פנתה הגב' איילון למחלקה הוטרינרית בעיריית ראשון לציון אשר הודיעה לה כי לא ניתן אישור מטעמם לביצוע לכידות חתולים בקאנטרי. בעקבות כך הגישו השתיים תלונה בתחנת המשטרה בראשון לציון-שפלה.


ביום 11.12.07 הבחינה הגב' הרשקו, בעת ששהתה בקאנטרי, כי במקום מוצבת מלכודת נוספת ללכידת חתולים. בעקבות פנייתן, הגיעה למקום ניידת משטרה ובלוויית השתיים, מצאו מלכודת כשבתוכה מונחת חתיכת גבינה כפיתיון למשיכת החתולים. על המלכודת הונח פתק ועליו הכיתוב "רעל מסוכן-לא לגעת".


השתיים פנו למשרדי העמותה ועל כן הגיש עו"ד ראובן לדיאנסקי המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות" תלונה לסנ"צ עמיחי אשד-מפקד תחנת ראשל"צ-שפלה בגין חשדות לכאורה לכך שהנהלת קאנטרי קלאב ההסתדרות בראשון לציון לוכדת חתולים המצויים בחצרה ומעבירה אותם למקום בלתי ידוע וזאת לכאורה בניגוד לדין.


עו"ד לדיאנסקי פירט בתלונתו את המצב המשפטי בעניין כדלקמן:


חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994, אוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בחתולי רחוב וברווחתם.  עבירה על הוראות החוק הנה עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר".


הגוף היחיד המוסמך על פי דין ללכוד ולהמית חתולי רחוב הוא השירותים הווטרינריים, ואף זאת אך ורק על פי נוהלי מחמירים ביותר, המאפשרים המתה רק במקרה של סכנה בריאותית ו/או תברואתית או מטרד חמור ביותר, וגם זאת כאופציה אחרונה ולאחר שנמצא שאין כל אפשרות אחרת להתמודד עם הבעיה, כגון על ידי עיקור וסירוס החתולים על מנת למנוע את התרבותם.


לכידת חתולים ו/או פגיעה אחרת בהם, המתבצעת ע"י אדם פרטי, הנה עבירה על הוראות חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים),  התשנ"ד – 1994-עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.


בנוסף, ישנן קביעות מפורשות של המטה הארצי של משטרת ישראל לפיהן לכידת חתולים ללא בעלים והעתקתם ממקום מגורם הקבוע הנה עבירה על הוראות סעיף 2 לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד-1994.


בסיום תלונתו כתב עו"ד לדיאנסקי למפקד תחנת המשטרה בראשון לציון: "אבקשך להורות על פתיחת חקירה בעניין וזאת על מנת למנוע את הישנות המקרה וכן לדאוג למיצוי הליכים כנגד החשודים, לרבות הגשת כתבי אישום".


לפני מספר ימים התקבלה במשרדינו תשובתה של עו"ד רפ"ק שרית כץ-עמרני מתחנת המשטרה בראשון לציון בה נמסר כי בעקבות התלונות שהוגשו  על ידי הגב' הרשקו נחקר החשוד באזהרה והובהר לו האיסור בחוק ללכידת בעלי חיים, אולם התיק נסגר.


בסיום מכתבה כותבת עו"ד כץ-עמרני לעו"ד לדיאנסקי: "בבדיקה נוספת, שנערכה עם קבלת מכתבך ולאחר ישיבה, שנערכה עם נציגות העמותה, ביניהן שרית איילון, שהינה עדה בתיק החקירה, הוחלט לפתוח את תיק החקירה ולבצע השלמת חקירה, שבסיומה יועבר התיק ללשכת התביעות שפלה שלוחת ראשל"צ להחלטתם, אם יוגש כתב אישום".