05/02/2008

תגיות:

במשרדנו התקבלה תלונתה של הגב' ש' (להלן: "המתלוננת"), לפיה נמצא על ידה ביום 19.12.07, במושב באזור השרון, כלב מסוג רועה גרמני כשהוא משוטט ברחבי המושב.


המתלוננת הביאה את הכלב לתחנת ההסגר של איגוד ערים לשירותים וטרינריים בגוש דן, שבצומת מסובים (להלן: "תחנת ההסגר") ובעקבות בדיקת שבב המותקן בגופו של הכלב נמצא כי בעליו הרשומים הינו  תושב  הוד השרון אשר אימץ אותו מעמותת "הרצליה אוהבת חיות".


נציגת "הרצליה אוהבת חיות", הגב' מיכל צוייג, מסרה לנו כי משנודע לה שהכלב נמצא בתחנת ההסגר פנתה העמותה לחשוד וזה סרב לסור לתחנת ההסגר לקחת את כלבו חזרה ועל כן הוגשה ביום 27.12.07 תלונה בתחנת משטרת כפר סבא.


בעקבות המקרה שיגר עו"ד ראובן לדיאנסקי, המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות", תלונה למפקד תחנת המשטרה בכפר סבא סנ"צ שלום (מומי) בוריה בה כתב כי: "לאור המתואר לעיל עולים חשדות לכאורה לכך שנעברה על ידי החשוד עבירה על סעיף 2א רבתי לחוק צער בעלי חיים, (הגנה על בעלי חיים) התשנ"ד – 1994 (להלן: "החוק"), הקובע: "לא ייטוש בעלים של בעל חיים, או אדם שבעל חיים נמצא ברשותו או באחריותו (בחוק זה – מחזיק) את בעל החיים". עבירה על הוראות הסעיף הינה עבירה פלילית שדינה עד שנת מאסר אחת."


עו"ד לדיאנסקי הוסיף בתלונתו כי: "סעיף 2(א) לחוק הנ"ל אוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים לרבות הזנחה וטיפול לא נאות בהם.  עבירה על הוראות החוק הנה עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר. אין ספק כי נטישת כלב ללא מזון ומים עשויה לעלות לכדי התעללות בבע"ח כמשמעותה בסע' 2 לחוק".


בסיום תלונתו דרש עו"ד לדיאנסקי ממפקד תחנת כפר סבא להנחות את גורמי החקירה בתחנה לפתוח בחקירת האירוע הקשה ואם יאמתו החשדות נגד החשוד למצות את הדין עמו, לרבות הגשת כתב אישום.


ביום 28.1.08 הודיע מפקד התחנה, סנ"צ בוריה לעו"ד לדיאנסקי כי "בעקבות פנייתך נפתח תיק חקירה ויטופל על ידי ראש משרד החקירות".

*העתק מהתלונה למשטרה הועבר לניצב ניסים מור-מפקד מחוז מרכז, משטרת ישראל ותנ"צ קובי כהן- מפקד מרחב השרון, משטרת ישראל.