31/01/2008

תגיות:

נמסר לנו, כי הופצה על ידי מזכירות הקיבוץ הודעה רשמית, על פיה חל איסור על האכלת חתולים ברחבי הקיבוץ והעובר על האיסור ייקנס.


לטענת הפונה הביעה מזכירות הקיבוץ לפני זמן מה את רצונה להזמין לוכד חתולים לצורך העתקת חתולים ממספר אזורים בקיבוץ וזאת כפי שכבר עשו גם בעבר.יודגש, שהפונה ותושבים אחרים בקיבוץ משקיעים בחתולים שנלכדו, ובחתולים נוספים הנמצאים באזור, ממיטב כספם ומזמנם בטיפול, האכלה, סירוס/עיקור ויש להם כמובן יחס רגשי ואישי של ממש כלפי כל חתול וחתולה.


חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 (להלן: "חוק צער בעלי חיים"), אוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בחתולי רחוב וברווחתם.  עבירה על הוראות החוק הנה עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.


הגוף היחיד המוסמך על פי דין ללכוד ולהמית חתולי רחוב הוא השירותים הווטרינריים, ואף זאת אך ורק על פי נוהלים מחמירים ביותר, המאפשרים המתה רק במקרה של סכנה בריאותית ו/או תברואתית או מטרד חמור ביותר, וגם זאת כאופציה אחרונה ולאחר שנמצא שאין כל אפשרות אחרת להתמודד עם הבעיה, כגון על ידי עיקור וסירוס החתולים על מנת למנוע את התרבותם.


לכידת חתולים ו/או פגיעה אחרת בהם, המתבצעת ע"י גוף או אדם פרטי הנה עבירה על הוראות חוק צער בעלי חיים- עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.


בנוסף, ישנן קביעות מפורשות של המטה הארצי של משטרת ישראל לפיהן לכידת חתולים ללא בעלים והעתקתם ממקום מגורם הקבוע הנה עבירה על הוראות סעיף 2 לחוק צער בעלי חיים.


בעקבות הפנייה פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי, המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות" בתלונה לסנ"צ קובי שבתאי-מפקד תחנת המשטרה בעירון ודרש כי תיפתח חקירה משטרתית לאלתר וזאת על מנת למנוע את הישנות המקרה וכן לדאוג למיצוי ההליכים כנגד החשודים.


*העתק מהמכתב הנ"ל נשלח לניצב שמעון קורן-מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל, תנ"צ יעקב זיגדון-מפקד מרחב העמקים במשטרת ישראל ולרפ"ק שאול מיימון–קצין מטה לחוק צער בעלי חיים במשטרת ישראל