31/01/2008

תגיות:

בתלונה נמסר לנו כי בחצר הגן מוחזקים שני ארנבים ושני מכרסמים נוספים בתוך כלוב מלוכלך למדי, אשר ריחות חריפים של צואה וסחי עולים ממנו ומתפשטים ברחבי הגן.  עוד נמסר לנו שבכלוב הייתה קערת מים אחת ובתוכה נוזל בצבע ירוק עכור, אשר משמשים כביכול כמי שתיה עבור בעלי החיים.


כמו כן, נודע לנו כי לבעלי החיים אין מחסה מפני תנאי מזג האוויר הקשים השוררים באזור זה בעונה זו של השנה והם חשופים לקור העז ולגשם מבלי שיש בתוך הכלוב אמצעי כלשהו לשמירה על חום גופם. לטענת המתלוננת נמסר לה שסיבת אי הוצאת בעלי החיים מהכלובים טמונה בכך שהם אינם מחוסנים ועלולים להידבק במחלות שונות. 


החזקת בעלי החיים בתנאים המתוארים לעיל מעלה חשד לכאורה להתעללות בבעלי חיים ועבירה על הוראות חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 – שהינה עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.


הנחיות השירותים הוטרינרים לעניין החזקת בעלי חיים קובעים, בין היתר, כדלקמן:


1. לבעל חיים יהיו בכל עת מי שתייה המותאמים לצרכיו הפיסיולוגיים, נקיים וזמינים, מזון בכמות המספיקה להשביעו, בהרכב תזונתי מתאים לצרכיו ובתדירות מתאימה להרגלי אכילתו.


2. בעלי החיים יוחזקו בסביבה מאווררת ולא ייחשפו לטמפרטורות קיצוניות.


3. תחום המחיה של בעל החיים ינוקה מהפרשות גוף, מפסולת ומלכלוך.


4. לכל מכלאה יהיה רופא וטרינר אשר יבדוק את בעלי החיים במכלאה באופן שגרתי, יקבע את הטיפול השוטף בהם ויהיה אחראי למתן טיפול רפואי.


5. לפינת החי יהיה מנהל ו/או אחראי אשר יפקח על מילוי ההנחיות ויהיה בעל ידע ומיומנות בטיפול והחזקה של בעלי חיים.


בעקבות התלונה פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי, המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות" לד"ר דגנית בן דב-הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ולד"ר הילה מיקולשיק-וטרינרית המועצה המקומית מיתר להפעיל את כל האמצעים הדרושים על מנת לשפר לאלתר את מצבם של בעלי החיים במקום.


עו"ד לדיאנסקי הוסיף בפנייתו כי: "במידה ולא ניתן להבטיח כי יוחזקו בתנאים הולמים, אבקשכם להוציא את בעלי החיים מהמקום ולהעבירם למקום בו יוחזקו בתנאים מתאימים".


*העתק מהמכתב הנ"ל הועבר למר סלומון כהן–ראש המועצה המקומית מיתר, לגב' יעל שאלתיאל–מנכ"ל משרד החקלאות, לד"ר משה חיימוביץ–מנהל השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות ולמר יצחק בן דוד (בנדה)–סמנכ"ל אכיפה במשרד להגנת הסביבה.