28/11/2007

תגיות:

בשעה 11:30, כשעה לפני מועד הדיון מתארגנת הפגנת מחאה ברחבת הכניסה לבית המשפט מאזור מוזיאון תל אביב.
 
ביום 13.11.07 הגישה עמותת "תנו לחיות לחיות" לבית משפט השלום בת"א, באמצעות בא כוחה עו"ד ערן לב, בקשה לצו מניעה לפי סעיף 17א לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), כנגד אגודת צער בעלי חיים ישראל, מגן לחתול ולוכדי החתולים נעמה אדלר בלו , אייל בלו ואבי סעד.


"תנו לחיות לחיות" מבקשת מביהמ"ש ליתן צו מניעה אשר יאסור ביצוע פעולות לכידה של חתולים חסרי בית (חתולי רחוב או חתולי חצר) למעט לכידה שנעשתה לצורך טיפול רפואי בחתולים  ו/ או סירוסם או עיקורם, תוך השבתם למקום בו נלכדו, איסור ביצוע פעולות המתה של חתולים חסרי בית, אם במישרין ואם באמצעות כל תאגיד, למעט במקרים בהם מצבו הרפואי של החתול מחייב את המתתו, בהתאם לחוות דעת של וטרינר מוסמך וכן איסור  לכידה ו/ או המתה של חתולים חסרי בית, אם במישרין ואם באמצעות כל תאגיד.


עמותת "תנו לחיות לחיות" טוענת כי בידיה מצויות ראיות מצולמות בהן נראה הלוכד אבי סעד כשהוא מכניס, באזור מלון קרלטון, חתולים לתוך כלובים ומכסה אותם בשקי יוטה ונוסע עימם על גבי אופנוע למכלאת אגודת צער בעלי חיים בישראל.


בבקשה לצו המניעה כותבת "תנו לחיות לחיות" כי גורלם של חתולי הרחוב הנלכדים בידי גופים כדוגמת מגן לחתול והלוכדים אדלר-בלו, בלו וסעד והנמסרים לאגודת צער בעלי חיים בישראל הנו מוות ודאי – כפי שאכן עולה מהפרסומים הנוגעים לחתולי "טיב טעם".


"מחומר הראיות עולה תמונה חד משמעית", נכתב עוד בבקשה "על פיה משמשים המשיבים 2-5 (מגן לחתול, אדלר-בלו, בלו וסעד) כקבלני לכידות של אגודת צער בעלי חיים בישראל. הם אלו אשר לוכדים את החתולים, במקרים רבים על פי פנייה של הגוף המעוניין "להיפטר" מהחתולים, ולאחר מכן הם מביאים את החתולים למכלאת אגודת צער בעלי חיים בישראל".


ביצוע לכידה והמתה של חתולים על ידי גורמים פרטיים, שאינם וטרינרים רשותיים, מהווה עבירה של התעללות והתאכזרות בבעלי חיים, בהתאם להוראות סעיף 2 לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), וזאת כפי שעולה, בין היתר, מבג"צ 4884/00 בו נקבע כי "המתת חתולי רחוב חייבת להיעשות במשורה תוך תחימתה לגבולות ברורים ככל האפשר של זמן ומקום והגבלת הנסיבות בהן ניתן להוציאה לפועל. עליה להיות הצעד האחרון, הננקט רק משלא ניתן להגן ביעילות על שלום בני האדם באמצעים אחרים"


בתעודת עובד הציבור שניתנה ע"י הוטרינר העירוני של תל אביב, הד"ר צבי גלין, אשר צורפה לבקשה למתן צו מניעה נקבע כי: "המתת חתולים חסרי בית בעיר תל אביב-יפו אסורה". וכן כותב ד"ר גלין: "בכל תקופת שירותי בעיריית תל אביב-יפו לא הסמכתי איש או אישה שאינם מצוות העובדים העירוני לקבל החלטות לגבי גורלם של חתולים חסרי בית".



בעקבות בקשה שהוגשה על ידי "תנו לחיות לחיות" ניתן על ידי כב' השופטת ריבה ניב צו מניעה זמני כנגד אבי סעד, נעמה בלו ואייל בלו האוסר עליהם ללכוד או להמית חתולי רחוב. צו המניעה ישאר בתוקפו עד למועד קיום הדיון ביום 29.11.07.