11/11/2007

תגיות:

את הישיבה ניהל יו"ר הועדה ח"כ גלעד ארדן והשתתפו בה חברי הכנסת: אבשלום וילן, יצחק וקנין, יצחק זיו, ישראל חסון, דוד טל, יעקב כהן, משה כחלון, יורם מרציאנו וחנא סוויד.

כידוע, מופקד משרד החקלאות על ביצוע פעולות למניעת צער בעלי חיים. אולם, בדבריה של מנכ"לית המשרד, הגב' יעל שאלתיאל, אשר הציגה את תוכנית המשרד לשנה הקרובה לא הוזכר נושא הטיפול בסוגיית בעלי חיים.


עו"ד ראובן לדיאנסקי, המנכ"ל והיועץ המשפטי של עמותת "תנו לחיות לחיות" אשר השתתף בישיבה אמר כי: "כידוע משרד החקלאות מטפל גם בתחום של בעלי-חיים, לא רק באלה שאוכלים אותם. לא שמעתי מהמנכ"לית מה המשרד הולך לעשות. אני רוצה לדעת מתקציב של למעלה מ-900 מיליון שקלים, כמה כסף משרד החקלאות מייעד לפעילויות בתחום של בעלי-חיים".


עו"ד לדיאנסקי גם ביקש מהשר שלום שמחון שייזום "הקמה של רשות לאומית להגנה על בעלי-חיים, כדוגמת רשות הטבע והגנים. רשות שתהיה בעלת כל הסמכויות בתחום של הגנה על בעלי-חיים ושיקצו משאבים על-מנת שהיא תוכל לפעול".


בסיום דבריו התייחס עו"ד לדיאנסקי לעניין יבוא העגלים מאוסטרליה וקבע כי: "כל עניין ייבוא העגלים מאוסטרליה, כל מה שקורה עם תקופת ההמתנה של העגלים זה דבר איום ונורא. זאת התעללות לשמה בבעלי-חיים, ואני רוצה לבקש מהשר שימנע את היבוא של אותם עגלים לישראל".


בהתייחסו לדברי עו"ד לדיאנסקי אמר שר החקלאות, שלום שמחון בישיבת הועדה כי: "באופן אישי מאמין בכך שצריך להקים רשות ארצית לצער בעלי-חיים. בינתיים, כמו שאתה יודע, אני עושה מאמצים גדולים לטיפול בנושא של צער בעלי-חיים, מאז שנכנסתי לתפקידי במשרד החקלאות, והאמת היא שמצאתי את עצמי כמעט לבד"


שר החקלאות אמר כי ישנה כוונה לתגבר את מחלקת לצער בעלי-חיים ולקלוט ארבעה עובדים, כולל תוספת של רופאה וטרינרית נוספת, וניתן מעמד מיוחד לראש היחידה לצער בעלי-חיים במשרד.


שר החקלאות גם ציין כי: "בשנה הקודמת עשינו פרויקט של עיקור כלבים ותחנת הסגר לסוסים וחמורים, ואנחנו מתכוונים להמשיך בזה גם בשנה הבאה. תחום צער בעלי-חיים יקר ללבי, ואם זה היה תלוי בי הייתי מקים רשות עצמאית".


בהתייחסה לעניין יבוא העגלים מאוסטרליה שהעלה עו"ד לדיאנסקי אמרה מנכ"לית משרד החקלאות, הגב' יעל שאלתיאל, כי: "ההחלטה היא לשחרר את כל העגלים. הפסקנו לתת היתרים לייבוא לרשות הפלסטינית".


ח"כ גלעד ארדן, יו"ר ועדת הכלכלה, אשר גם פועל למען זכויותיהם של בעלי חיים בכנסת אמר כי: "כיוון שנתקלתי כמה פעמים בפניות שהוגשו תלונות למשטרה במקומות מסוימים בארץ על התעללות בבעלי-חיים, והמשטרה לא פותחת בחקירה, רק אחרי שיש לחץ ציבורי. אני חושב שבעניין הזה אם תהיה פנייה שלך (של שר החקלאות) לכל מפקדי התחנות בארץ, כדאי שתהיה התייחסות לנושא הזה בדיוק כמו שמתייחסים להתעללות בבני-אדם, אני חושב שאין שום הבדל".


ח"כ ארדן קבע כי: "מי שמסוגל להתעלל בחיות חסרות ישע, יגיע בעתיד גם להתעללות בבני-אדם. אני חושב שחשוב שתהיה הבהרה שלך או פנייה ברורה של השר לכל מפקדי המשטרה להתייחס באופן כזה גם לתלונות כאלה".