31/10/2007

תגיות:

תושב העיר, מר מיכה כרמי, אשר פנה אלינו בעניין מסר לנו כי ראה 2 חתולים נדרסים בשל חוסר יכולתם להשלים את חציית הגדר. הפונה גם פנה בנושא למוקד העירוני (פניה שמספרה: 2007100117).


בשיחה טלפונית שקיים מר יונתן שפיגל מהמחלקה המשפטית של העמותה עם מהנדסת הכבישים של עיריית הרצליה, גב' נילי הוא הופנה למר ערן כהן, הקבלן המבצע את העבודות במקום ולמר יוסף יעקב, המפקח על העבודות במקום.


ביום 8/10/07 קיים נציג העמותה שיחה טלפונית עם הקבלן אשר התחייב כי הגדר תורם למחרת היום ב-30 ס"מ לערך, על מנת שחתולי הרחוב יוכלו לחצות את הכביש.


אולם, כחלוף מספר ימים נמסר לנו כי הגדר נשארה על מקומה ואיתה הסכנות הצפויות לחתולים, ולבעלי חיים נוספים, במקום. על אף ההתחייבות הרמת הגדר לא בוצעה עד היום.


בתום סדרת שיחות נוספות עם הקבלן, אשר לא הועילו מאומה, פנה יונתן ביום 16.10.07 למפקח בעניין וזה טען כי אין צורך בהרמת הגדר וזאת מאחר שתוך יומיים הגדר תפורק.


ביום 22.10.07, לאחר שנודע לנו כי הגדר טרם פורקה וכי היא עומדת על מקומה פנה שוב יונתן למפקח שענה במלים בוטות במיוחד כי "דריסת חתולי הרחוב לא מעניינת אותו כלל וכי הוא אינו מתכוון להורות על הרמת הגדר למרות התארכות מועד סיום העבודות".


מייד לאחר שיחתו עם המפקח פנה יונתן למהנדסת, בבקשה שתורה למפקח על הרמת הגדר, פעולה פשוטה אשר תמנע את דריסת החתולים. המהנדסת פטרה עצמה מן העניין כלאחר יד ושאלה בתמיהה "מה כל כך חשובים לכם חתולי הרחוב האלה".


בעקבות כך פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי-המנכ"ל והיועץ המשפטי של העמותה לגב' יעל גרמן-ראש עיריית הרצליה וציין כי: "גברתי ודאי יכולה לשער לעצמה כי כל יום נוסף בו נותרת הגדר במצבה הנוכחי מעלה חששות כבדים לגורל חתולי רחוב רמות ים, אשר רבים מהם ממשיכים להיפגע עקב הזלזול המופגן מצד הגורמים המוזכרים לעיל לחייהם של בעלי חיים".
 
"פעולת הרמת הגדר", הוסיף עו"ד לדיאנסקי, "הינה פשוטה ואיננה דורשת הקצאת משאבים גדולים אלא רק מעט חמלה ואנושיות כלפי בעלי החיים העלולים למצוא את מותם כתוצאה מאטימות וממחדל".


בסיום מכתבו אל ראש עיריית הרצליה כתב עו"ד לדיאנסקי: "מאחר ואנו מודעים לרגישותך הרבה לחייהם ולזכויותיהם של בעלי חיים נדרשת התערבותך בעניין באופן מיידי וזאת על מנת למנוע הישנותם של מקרי מוות מיותרים של בעלי חיים במקום".



העתק מהמכתב הנ"ל נשלח: לח"כ יואל חסון–יו"ר השדולה למען בעלי חיים בכנסת, לגב' יעל שאלתיאל–מנכ"ל משרד החקלאות, למר יחיעם השמשוני–מנכ"ל עיריית הרצליה ולמר יצחק בן דוד (בנדה)–סמנכ"ל אכיפה, המשרד להגנת הסביבה.