18/10/2007

תגיות:

אולם עד ליום 6.10.07 שהתה המשפחה יחד עם כלבתם מחוץ לישוב ועל כן לא הוסגרה הכלבה. ביום 7.10.07 (14!!! יום לאחר האירוע) הודיעה מזכירת המועצה המקומית לבני המשפחה כי ד"ר מיקולשיק מוסיפה לדרוש הסגרת הכלבה לתחנת תצפית רשותית.


ביום 11.10.07 (18!!! יום לאחר האירוע) הגיע הד"ר מיקולשיק בלוויית 2 שוטרים לבית המשפחה על מנת לתפוס את הכלבה ולהביאה לתחנת ההסגר הרשותית-אולם לא צלח בידם הדבר.


בעקבות כך פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי-המנכ"ל והיועץ המשפטי של העמותה לד"ר מיקולשיק בפניה בה כתב כי: "על פי סעיף 4 לפקודה, נדרש בעליו של בעל חיים שנשך להביאו בתוך 24 שעות להסגר במאורת בידוד למשך 10 ימים.  חובה זו נועדה לאפשר תצפית עקבית על בעל החיים, על מנת לבחון התפתחות של סממני מחלת הכלבת".



עו"ד לדיאנסקי הוסיף כי "מחלת הכלבת עוברת בנשיכת בעל חיים נגוע. למחלה מספר שלבים, ובשלב הרדום של המחלה, אשר יכול להימשך לעתים עד 6 חודשים, אין כל אפשרות לגלות את נוכחות המחלה, ובעל החיים הנשוך אף אינו מדבק.  רק כאשר מגיע הווירוס הקטלני לבלוטות הרוק מתחיל השלב הקליני של המחלה, שנמשך כ-10 ימים, בהם עשוי בעל החיים הנגוע להדביק בעלי חיים אחרים, ובסופו הוא מת".



"ההסגר בן 10 הימים", ציין עו"ד לדיאנסקי, "נועד לכסות את השלב הקליני של המחלה, כדי למנוע מצב בו יתברר כי בעל החיים היה נגוע בכלבת והדביק את הננשך. אם לא מתגלים סימני המחלה במהלך 10 ימים אלה, סימן שגם אם בעל החיים הנושך נגוע, לא ייתכן שהמחלה עברה לאדם או לבעל החיים הנשוך. מובן מאליו שכאשר חלפו 10 ימים מיום הנשיכה, ומבחינה רפואית ברור שאין אפשרות להעברת המחלה, אין כל טעם הגיוני לבצע את ההסגר".



החזקת בעל החיים בבידוד, כאשר אין כל סיבה רפואית לכך, אף מנוגדת לעקרון המוסרי שאין לגרום סבל לבעל חיים באין סיבה מוצדקת לכך, עיקרון אשר מצא את ביטויו בהוראות חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994.



יחד עם זאת הבהיר עו"ד לדיאנסקי במכתבו "כי אין חולק שאין לאפשר מצב בו מי שלא נענה לדרישת הסגר של בעל חיים יצא נשכר ופטור בלא כלום; אולם, את העונש יש להשית על הבעלים, ולא על בעל החיים. הבידוד מטרתו אחת – להבטיח את בריאות הציבור; הא ותו לא.  סעיף 12 לפקודת הכלבת מאפשר סנקציות פליליות כבדות כנגד מי שאינו מסגיר בעל חיים שנשך, ואת אלה על השירותים הווטרינריים לאכוף".



בסיום מכתבו דרש עו"ד לדיאנסקי מד"ר מיקולשיק "לאור האמור לעיל, אבקשך לבטל לאלתר את דרישתך להסגרת כלבתם של משפחת טל לתצפית כלבת בתחנת ההסגר הרשותית".
     


 *העתקים מהמכתב הנ"ל נשלחו למר סולומון כהן-ראש המועצה המקומית מיתר, לגב' יעל שאלתיאל – מנכ"ל משרד החקלאות, לד"ר משה חיימוביץ – מנהל השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות, לד"ר דגנית בן דב – הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ולמר יצחק בן-דוד (בנדה) – סמנכ"ל אכיפה במשרד להגנת הסביבה