21/10/2007

תגיות:

על פי הנמסר לנו, מציבה החשודה מלכודות ובתוכן מזון המשמש כפיתיון לצורך לכידת חתולים והעברתם למקום בלתי ידוע. בעקבות כך, הגישה הפונה, ביום 2.10.07, תלונה בתחנת המשטרה בגין התעללות בבעל בבעלי חיים. ביום 7.10.07 העבירה הגב' אתי אלטמן-דוברת "תנו לחיות לחיות" מכתב בנושא לנצ"מ דוכובני-מפקד מרחב השפלה.


אולם, בימים האחרונים הפנית הפונה את תשומת ליבנו לכך כי עדיין מוצבות מלכודות והחשודה ממשיכה לכאורה במעשים בהם היא חשודה.


חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994, אוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בחתולי רחוב וברווחתם.  עבירה על הוראות החוק הנה עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.


הגוף היחיד המוסמך על פי דין ללכוד ולהמית חתולי רחוב הוא השירותים הווטרינריים, ואף זאת אך ורק על פי נוהלי מחמירים ביותר, המאפשרים המתה רק במקרה של סכנה בריאותית ו/או תברואתית או מטרד חמור ביותר, וגם זאת כאופציה אחרונה ולאחר שנמצא שאין כל אפשרות אחרת להתמודד עם הבעיה, כגון על ידי עיקור וסירוס החתולים על מנת למנוע את התרבותם.


בנוסף, ישנן קביעות מפורשות של המטה הארצי של משטרת ישראל לפיהן לכידת חתולים ללא בעלים והעתקתם ממקום מגורם הקבוע הנה עבירה על הוראות סעיף 2 לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד-1994.


על כן, פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי-המנכ"ל והיועץ המשפטי של העמותה בתלונה רשמית לסנ"צ יורם יפרח-מפקד תחנת המשטרה ברמלה בדרישה: "לאור האמור לעיל אבקשך להורות על פתיחת חקירה לאלתר וזאת על מנת למנוע את הישנות המקרה וכן לדאוג למיצוי הליכים כנגד החשודה עד להגשת כתב אישום".



* העתק מהתלונה הנ"ל הועבר לגורמים בכירים במשטרת ישראל, כגון: ניצב ניסים מור-מפקד מחוז המרכז, נצ"מ יפרח דוכובני-מפקד מרחב השפלה ורפ"ק שאול מיימון-קמ"ט לחוק צער בעלי חיים.