21/10/2007

תגיות:

דווח לנו על נאקה שפניה חרוצים בצלקות קשות אשר על פי החשד נגרמו לכאורה מהכאתה בחפץ משונן, כדוגמת קלשון או מגרפה. כמו כן, הובא לידיעתנו כי בחווה מוחזק סוס אשר פרסתו סדוקה באופן חמור, הוא זקוק לטילוף ולטיפולים מיידיים לשיפור מצבו הגופני.


מהמתואר לעיל עולים חשדות לכאורה להחזקת בעלי חיים בתנאים המהווים התעללות בבעלי חיים ועבירה על הוראות חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994. כמו כן, החזקת בעלי החיים באופן האמור לעיל מנוגדת להנחיות השירותים הוטרינרים לעניין החזקת בעלי חיים (להלן: "ההנחיות").


בעקבות התלונה פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי-המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות" לד"ר כרמי הרשקוביץ-וטרינר המועצה האזורית גזר ולד"ר דגנית בן דב-הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות בדרישה לבדוק, בהקדם האפשרי, את הנטען בתלונה וכן את מצבם הכללי של יתר בעלי החיים בחווה.


* העתק מהמכתב הנ"ל הועבר למר פטר וייס–ראש המועצה האזורית גזר, לגב' יעל שאלתיאל–מנכ"ל משרד החקלאות, לד"ר משה חיימוביץ–מנהל השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות, למר יצחק בן דוד (בנדה)–סמנכ"ל אכיפה במשרד להגנת הסביבה ולרפ"ק שאול מיימון–קמ"ט לחוק צער בעלי חיים, משטרת ישראל

תגובה:

שמי גולן צוקרון ואני עובד שכיר בפארק.במהלך השנתיים האחרונות אני אמון,בין היתר,על הטיפול בבע"ח.מעולם לא הכיתי או נתתי הנחייה להכות איזה מבעלי החיים שנמצאים באתר!


בעלי החיים זוכים לתשומת לב מירבית עד כמה שניתן וברוב ימות השנה אינם עובדים כלל.


אני מזמין אתכם בכל שעה וללא התראה להגיע ולהתרשם מהטיפול בבע"ח.


בכתבתכם ציינתם שהנאקה שברשותנו מצולקת עקב התעללות של עובדי האתר.העובדות הן אחרות לחלוטין:אותה צלקת הינה סימון שבטי של השבט הבדואי ממנו רכשנו את הנאקה לפני כ6 שנים.


הנאקה הינה באה בימים שבכל מקום אחר כבר הייתה "זוכה" להמתה ואילו אנו מגדלים אותה,משקיעיםבה ואוהבים אותה.לעיתים נדירות היא נקראת לעבודה וגם אז למספר שעות מצומצם.


בכתבתכם ציינתם שישנו סוס באתר שפרסותיו אים מטולפות כראוי ושסובל מסדקים חמורים.


להלן העובדות:כל הסוסים זוכים לטילוף אחת לחודשיים ולניקוי פרסות בכל יום עבודה.ישנו סוס אחד(שבמקרה הוא הסוס אליו אני באופן אישי הכי מחובר)ששימש בעברו כסוס משא לעגלות אבטיחים ברמלה.הסוס עבר התעללות פושעת אצל בעליו הקודמים ולא זכה כלל לטילוף.סוס זה שוקם על ידינו באופן אדוק.הטיפול,החום והאהבה שהרעפנו עליו הצליחו למגר גם את התנהגותו התוקפנית וגם הצלקות הנפשיות שנשא.יחד עם זאת,אין אפשרות לפרזל את הסוס,כיוון שלא בוית כמו שצריך,וזאת בעצה אחת עם המפרזל.


ככל הנראה,לאור פנייתכם,הגיעו בשבוע שעבר פקחים של משרד החקלאות לביקורת פתע.את כמות התשבוחות שקיבלתי לא אפרט,רק אומר שהם סיכמו את ביקורם בכך שחבל שהתנאים הללו לא  משקפים את מרבית החוות בארץ.מצוי בידי גם מכתב של ד"ר דגנית בן דב,שביקרה באתר באוגוסט 2003 (לפני כניסתי לתפקיד)וציינה לטובה את ההתייחסות לבעלי החיים.


ארגון "תנו לחיות לחיות" הנו ארגון חשוב המהווה כלב שמירה לבעלי החיים בישראל.יחד עם זאת ראוי לבדוק טענות שמופנות אליכם לפני פרסומים כוזביםהמסכנים פרנסה של אנשים להם אינטרס משותף לשלכם.פרסומכם גרם לנזק תדמיתי עצום לחווה ולמפח נפש גדול אף יותר שלי ושל עמיתי לעבודה.


אבקשכם להסיר לאלתר את הפרסום ולשלוח מכתבי הבהרה/התנצלות לכל אותם מכותבים שערבתם.


 ממתין לתשובתכם,


                   צוקרון גולן