17/10/2007

תגיות:


• 



על פי הנאמר בתלונה מוחזקת הגורה, במשך שעות ארוכות, בכלוב אשר מוצב בחצר בניין המגורים בו מתגוררים החשודים כאשר מדי פעם מועברת הגורה לחדר המדרגות של הבניין ומוחזקת שם כשהיא קשורה ברצועה. נמסר לנו עוד כי קיים חשד לכך שילדי המשפחה מכים את הגורה. יודגש, כי הגורה נוהגת לייבב באופן קורע לב וזעקותיה נשמעות למרחקים.


בעקבות כך פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי-המנכ"ל והיועץ המשפטי של העמותה לד"ר אלי סלובס-וטרינר המועצה המקומית חצור הגלילית והפנה את תשומת ליבו למצב המשפטי, כדלקמן:


חוק צער בעלי חיים, התשנ"ד – 1994, אוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים לרבות הזנחה וטיפול לא נאות בהם.  עבירה על הוראות החוק הנה עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.


גם חוק עזר, כתלחצור הגלילית (החזקת בעלי חיים), התשנ"ז 1997, קובע את אופן החזקת בעלי החיים בתחום הרשות.


הנחיות השירותים הוטרינרים אשר הוצאו מכוח חוק צער בעלי חיים, התשנ"ד- 1994, והקובעות את תנאי ההחזקה המחויבים לבעלי חיים. נקבע בין היתר כי: מחזיק בעל חיים יספק לבעל החיים תנאי מחייה תקינים ויבטיח לבעל החיים רווחה מירבית ככל הניתן בנסיבות העניין. אורך רצועה של כלב המוחזק קשור למעלה מ-5 שעות לא יפחת מ-5 מטרים ובכל אופן לא יפחת השטח העומד לרשות הכלב מ-20 מטרים רבועים. תחום מחייתו של בעל חיים ינוקה תדיר מפסולת ומהפרשות בתדירות המתאימה לקצב הצטברות ההפרשות.לכלב יהיו מים זמינים ונקיים כל העת ומזון בכמות המספיקה כדי להשביעו.


עו"ד לדיאנסקי הודיע לד"ר סלובס כי בימים האחרונים הגיעו למשרדי "תנו לחיות לחיות" תלונות נוספות התואמות את החשדות שהוזכרו לעיל ועל כן נדרשת התערבותו המיידית. בסיום מכתבו כתב עו"ד לדיאנסקי "אבקשך לפעול לאלתר בנושא ואודה לך באם תעדכן אותי בעניין".