11/10/2007

תגיות:

עוד נמסר בתלונה, כי לפני 3 חודשים לערך לכד לוכד פרטי שהוזמן למקום ע"י הנהלת הכפר עשרות חתולים באזור הכפר שיללותיהם קורעות הלב נשמעו למרחקים. בין הנלכדים גם היו גורים בני יומם, שעדיין יונקים, אשר נתלשו מאמהותיהם. מהתלונה גם עולה חשש כבד לחיי החתולים שנלכדו, שכן לא ברור מה נעשה בהם על-ידי הלוכד ולאן הועברו.


עובדת המקום אף הגישה ביום 1.8.07 תלונה בתחנת המשטרה בנתניה כנגד הלוכד בגין לכידת שלא כדין של חתולי חצר בכפר עידוד.


בנוסף, נמסר לנו כי על העובדים במקום אשר דואגים לרווחת החתולים ומאכילים אותם נאסר על-ידי הנהלת כפר עידוד לעשות זאת. כמו כן נודע לנו כי הובהר לעובדים על ידי ההנהלה שבמידה וימשיכו להאכיל את החתולים הם לכאורה יפוטרו לאלתר מעבודתם.


בעקבות כך פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי, המנכ"ל והיועץ המשפטי של העמותה לגב' שוש זיסמן מנכ"ל הכפר אשר הודיע לה כי חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994, אוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בחתולי רחוב וברווחתם וכן לכידת חתולים המתבצעת ע"י אדם פרטי (לוכד). עבירה על הוראות החוק הנה עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.


"כמו כן", כתב עו"ד לדיאנסקי, "הגוף היחיד המוסמך על פי דין ללכוד ולהמית חתולי רחוב הוא השירותים הווטרינריים, ואף זאת אך ורק על פי נוהלי מחמירים ביותר, המאפשרים המתה רק במקרה של סכנה בריאותית ו/או תברואתית או מטרד חמור ביותר, וגם זאת כאופציה אחרונה ולאחר שנמצא שאין כל אפשרות אחרת להתמודד עם הבעיה, כגון על ידי עיקור וסירוס החתולים על מנת למנוע את התרבותם".


בסיום מכתבו דרש עו"ד לדיאנסקי לחדול מביצוע מבצעי לכידת החתולים, הנעשים בניגוד לחוק, וכן לאפשר הסדרת פינות האכלה מסודרות לחתולי החצר.



*העתקים מהמכתב האמור הועברו:  למר רק צביקה-מנכ"ל עיריית נתניה, לד"ר ישראלי–וטרינר העיר נתניה, למר יצחק בן דוד (בנדה)–סמנכ"ל אכיפה במשרד להגנת הסביבה, לד"ר דגנית בן דב – הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ולרפ"ק שאול מיימון – קמ"ט לחוק צער בעלי חיים במשטרת ישראל.