19/07/2007

תגיות:

עפ"י הנאמר בתלונה, בצמוד לגדר המתקן הגובלת עם רחוב הנצח, הוקמו לאחרונה 4 מלונות עץ, קטנות למדי אליהם קשורים כלבי השמירה.


מקום שהייתם של הכלבים חשוף לחלוטין לשמש היוקדת ואין ביכולתם למצוא מקום מוצל להסתתר בו. מהתלונה עולה עוד כי הכלבים נראים חלשים למדי ומותשים.


מהמתואר לעיל עולים חשדות לכך שהכלבים נמצאים בתנאי החזקה קשים המהווים לכאורה התעללות בבעלי חיים בניגוד לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 וכן אופן החזקת בעלי החיים מנוגד להנחיות השירותים הוטרינרים לעניין החזקת בעלי חיים.


בעקבות כך פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי-המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות" למר אבי פלדר-מנכ"ל התעשייה הצבאית בדרישה כי: "במידה ואכן מוחזקים הכלבים בתנאים כפי הנטען במכתבי זה ובמצב בריאותי לקוי אבקשך להורות על הוצאתם לאלתר, ממתחם התע"ש, לשיקום וטיפול רפואי".


עו"ד לדיאנסקי הוסיף עוד כי: "בתום תהליך שיקומם של הכלבים והחזרתם לאתר ו/או במידה ויובאו על ידיכם כלבים חדשים למקום נא להורות על הצבת מלונות מתאימות לכלבים, מתן מזון באיכות טובה, הקפדה על מים נקיים וזמינים, הצלת אזור הימצאותם של הכלבים וכן הקפדה על הנחיות השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות".


* העתק מהמכתב האמור נשלח לח"כ יואל חסון–יו"ר השדולה למען בעלי חיים בכנסת, מר פנחס בראל בוכריס- מנכ"ל משרד הביטחון, הגב' יעל שאלתיאל-מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מר יצחק בן דוד–סמנכ"ל אכיפה במשרד להגנת הסביבה, ד"ר דגנית בן דב–ממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות וד"ר אנדריי יפה – וטרינר העיר רמת השרון