29/06/2007

תגיות:

ראו פרסום כאמור באתר באתר האינטרנט של החברה


חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994, אוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בחתולי רחוב וברווחתם.  עבירה על הוראות החוק הנה עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.


הגוף היחיד המוסמך על פי דין ללכוד ולהמית חתולי רחוב הוא השירותים הווטרינריים, ואף זאת אך ורק על פי נוהלי מחמירים ביותר, המאפשרים המתה רק במקרה של סכנה בריאותית ו/או תברואתית או מטרד חמור ביותר, וגם זאת כאופציה אחרונה ולאחר שנמצא שאין כל אפשרות אחרת להתמודד עם הבעיה, כגון על ידי עיקור וסירוס החתולים על מנת למנוע את התרבותם.


לכידת חתולים ו/או פגיעה אחרת בהם, המתבצעת ע"י אדם פרטי, הנה עבירה על הוראות חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים),  התשנ"ד – 1994-עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.


בנוסף, ישנן קביעות מפורשות של המטה הארצי ושל משרד החקלאות, לפיהן לכידת חתולים ללא בעלים והעתקתם ממקום מגורם הקבוע הנה עבירה על הוראות סעיף 2 לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד-1994.


בעקבות כך פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי, המנכ"ל והיועץ המשפטי של העמותה לד"ר דגנית בן דב הממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ולמר אורי שלום ראש האגף ללחימה במזיקים במשרד להגנת הסביבה בדרישה לפעול כנגד ביצוע מעשי לכידה והרחקה של חתולים, בניגוד לדין, כפי שהדבר מוצע על ידי החברה וכן לבטול רישיון ההדברה שניתן לחברה ע"י המשרד להגנת הסביבה.


* העתק מהמכתב האמור הועבר לגב' יעל שאלתיאל – מנכ"ל משרד החקלאות, למר יצחק בן דויד – סמנכ"ל אכיפה במשרד להגנת הסביבה, לד"ר משה חיימוביץ – מנהל השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות ולרפ"ק שאול מיימון – קמ"ט לחוק צער בעלי חיים, משטרת ישראל


 בכבוד רב,
עו"ד ראובן לדיאנסקי
מנכ"ל   ויועץ  משפטי