28/05/2007

תגיות:

לדברי המתלוננת, המתגוררת ברח' אפעל, היא ראתה בתוך רכבו של הלוכד כלוב ובו כ-40 גורי חתולים לערך בגילאים שונים, דחוסים האחד על גבי השני כשחלקם מהם עדיין חיים וחלקם גוססים או מתים.


 שיטת הלכידה של הגורים היא אכזרית למדי. ראשית, מבריח הלוכד את האמהות ולאחר שהן נסו מהאיזור הוא תופס את הגורים בני יומם והם מוכנסים לכלובים שברכבו. על פי הידוע למתלוננת הגורים מוצאים את מותם כשהם גוועים לאיטם מרעב והזנחה.


 בעקבות כך פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי, המנכ"ל והיועץ המשפטי של עמותת "תנו לחיותלחיות" לראש עיריית חולון, מר מוטי ששון וכתב כי: אין לי צל של ספק שגורלם של גורי החתולים הללו, אשר עדיין יונקים מחלב אמם, נגזר למוות ביסורים. חתולים כה צעירים אינם מסוגלים להחזיק מעמד ללא שיניקו אותם אחת למספר שעות".


 עו"ד לדיאנסקי הוסיף כי: "לכידת  גורי החתולים, כפי המתוארת לעיל, עולה לכאורה לכדי התעללות, התאכזרות ועינוי של בעל חיים ולכאורה מהווה הפרה בוטה של חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים)התשנ"ד-1994. עבירה שהעונש הקבוע בחוק עשוי להגיע עד ל-3 שנות מאסר".


 בהמשך מכתבו עוד ציין עו"ד לדיאנסקי שבית המשפט העליון בשבתו כבג"צ כבר פסק כי: "אין הרשויות פטורות מלבדוק כל אמצעי חלופי, קיצוני פחות מהמתה, אם קיים, או ככל שיהיה קיים מעת לעת, ולאמצו ככל שניתן".


בסוף מכתבו דרש עו"ד לדיאנסקי מראש עיריית חולון שיורה לכל הנוגעים בדבר, לרבות לוטרינר הרשותי, שיחדול מפעולות של לכידת גורי חתולים בני יומם לאלתר.

כתבה בנושא ב-NRG