14/05/2007

תגיות:

על כן קבע כב' השופט רניאל את הדיון בבקשה, במעמד הצדדים, להיום (11/5), בשעה 9:30 בבוקר בבית משפט השלום בחיפה.

לאור קביעת הדיון להבוקר ביקשה אתמול רשות הטבע והגנים לדחות את הדיון בביהמ"ש לשבועיים והבהירה שעד למועד הדיון הרשות לא תיתן היתרים.


רשות הטבע והגנים, אשר מוסמכת על פי חוק להוציא היתרים לציד חזירי בר, הודיעה באמצעות בא-כוחה כי בשבועיים הקרובים לא יינתנו היתרים לציד חזירים בשכונות העיר חיפה וההיתרים שניתנו יבוטלו.


לאור הודעת הרשות הודיעה עיריית חיפה כי היא מצטרפת לבקשת רשות הטבע והגנים לדחות את הדיון אשר נקבע להיום.


הבוקר, הגיעה עוה"ד אביטל בן נון, המייצגת את עמותת "תנו לחיות לחיות" בעניין, לדיון בבית המשפט כשהיא מצויידת בהודעותיהם של המשיבים ולאחר שהתבקשה להופיע גם בשמם. בתום הדיון בהודעת הצדדים קבע כב' השופט רניאל כי הדיון בבקשה לצו מניעה יתקיים ביום 17.5.07 בשעה 9:00 בנוכחות הצדדים.


בשל צמצום שטחי המחייה הטבעיים של חזירי הבר עקב גידול השטחים המאוכלסים, קיימת מזה שנים רבות תופעה של חדירת חזירי בר למספר שכונות, כגון: אחוזה ודניה בעירחיפה וזאת מאחר שהחזירים מבקשים למצוא לעצמם מים ומזון.


עמותת "תנו לחיות לחיות" טוענת כי בטרם החליטו המשיבות (רשות הטבע והגנים ועיריית חיפה) לבצע את ירי החזירים הן היו צריכות לאסוף נתונים אקולוגיים על מספרם של חזירי הבר, הדינמיקה באוכלוסייה זו ועל כך שחדירתם לשכונות מגורים נובעת מ"הפרת האיזון האקולוגי".


כמו כן טוענת "תנו לחיות לחיות" כי לא נבחנו עד תום ולא נוסו אמצעים אחרים למניעת כניסתם של חזירי הבר לשכונות העיר, אמצעים אשר הוכחו כיעילים במקומות אחרים לרבות גידור, תותחי גז/רעש, רדיו וחומרי הרתעה ביולוגים לא מזיקים להרחקת חזירי הבר.


עו"ד ראובן לדיאנסקי, המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות" אומר: "מדי מספר חודשים מבצעות רשות הטבע והגנים ועיריית חיפה פעולות לדילול חזרי בר באמצעות ירי. בנוסף לכך שפעולת הירי מהווה לכאורה עבירה על חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) התשנ"ד-1994 ריבוי מבצעי הדילול בירי מצביע על חוסר יעילות של השיטה. הגיע הזמן שהרשויות יפעלו באמצעים הומאניים אפשריים אשר יהיו גם יותר יעילים ויביאו למניעת כניסתם של חזירי בר לשטחים המאוכלסים".

קישורים נוספים:
גלובס