30/03/2007

תגיות:

למידע אודות החגיגות האמורות קדמה כתבה, פרי עטו של הקוסם ישראל קליוסטרו, אשר פורסמה ביום 21.3.07 באתר YNET בה מתוארים מעשי זוועות כנגד בעלי חיים, כגון: שיטות קשירת היונים, מעיכת היונים ועוד המתרחשים במופעי קוסמות.


בעקבות כך פנתה דוברת העמותה, הגב' אתי אלטמן במכתב לנשיאת אגודת הקוסמים הגב' דליה פלד בדרישה לבטל מופעים בהם יש שימוש בבעלי חיים.


לאור מכתב התשובה של הגב' פלד ממנו עולה שאין בכוונתה לבטל מופעים בהם נעשה שימוש עם בעלי חיים משגר אליה הקוסם קליוסטרו מכתב בו הוא טוען כי שימוש ביונים במופעי קסמים זהה לשימוש בפילים וחיות אחרות בקרקס ומין הראוי כי אגודת הקוסמים הישראלית תהיה הומאנית יותר ותעצור כל שימוש בבעלי חיים.


קליוסטרו מסיים את מכתבו בציינו: "לאור האמור במכתבך שאין לכם כל כוונה לגנות או לבטל את מופעי היונים ולאחר שהבהרתי את עמדתי אני נאלץ לפרוש מהאגודה ומהנחיית מופע הילדים…"


בעקבות כך פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות", לד"ר דגנית בן דב הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות בדרישה להביא בפני אגודת הקוסמים בישראל, נשיאת האגודה, הגב' פלד, ובפני הקוסמים, המשתתפים בחגיגות 25 שנה לאגודת הקוסמים, שבכוונתם לעשות שימוש בבעלי חיים לגבי המצב החוקי בעניין ועל האיסור לקיים מופעים מעין אלו – מבלי שניתן היתר כדין לכך.


כמו כן, כתב עו"ד לדיאנסקי לד"ר בן דב: "במידה ותתבקשי ליתן היתר לשימוש בבעלי חיים במופעי הקוסמים שיועלו בחגיגות וזאת בהתאם לתקנות צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) (תערוכות, הצגות ותחרויות של בעלי חיים), התשס"א – 2001 הנך מתבקשת שלא להתיר מופעי קוסמים בהם מעורבים בעלי חיים, ובכלל זה כמובן גם יונים, מאחר שעשוי להיגרם סבל רב לבעלי החיים".


בסיום מכתבו מציין עו"ד לדיאנסקי: "במידה ולא תתקבל הודעה ברורה וחד משמעית מאגודת הקוסמים ו/או מנשיאת האגודה, הגב' דליה פלד, על ביטול מופעים במסגרת החגיגות בהם נעשה שימוש בבעלי חיים, שלא כדין,  אבקשך להפעיל את סמכותך על פי החוק, לרבות פנייה לגורמי אכיפה ובמידת הצורך גם לערכאות משפטיות על מנת למנוע קיומם של מופעים הנעשים בניגוד לחוק".


ד"ר דגנית בן דב הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות פנתה לגב' פלד בכתב והבהירה בפניה את המצב החוקי בעניין וציינה שאסור לארגן או לאו לקיים מופע עם בעלי חיים אלא בהיתר בכתב ממנה ואת ההיתר יש לבקש 30 יום לפני האירוע וכן דרוש גם היתר מרשות הטבע והגנים.


בסיום מכתבה הודיעה ד"ר בן דב בצורה חד משמעית: "הצגת בעלי חיים ללא היתר כנדרש בחוק מהוות עבירה על חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד-1994 והיא תטופל בהתאם להוראות החוק והתקנות".


אתי אלטמן דוברת "תנו לחיות לחיות" בתגובה : "אני מורידה את הכובע בפני קליוסטרו הקוסם על כך שלא בגד בעקרונותיו בכל הקשור להגנה על  בעלי חיים ויצא כנגד כל המערכת במטרה לעצור התעללות בבעלי חיים. אין לי ספק שד"ר בן דב תפעיל סמכותה בעניין ותמנע קיומם של מופעי קוסמות בלתי חוקיים אלו ובמידה ותתקבל אצלה בקשה להתיר קיומם של המופעים היא בודאי תסרב מאחר והם עשויים לגרום סבל לבע"ח".