09/03/2007

תגיות:

תלונה על חשדות לכאורה להזנחה וטיפול לקוי בפינת חי "יום בכפר"


במשרדינו התקבלה תלונה בדבר חשדות לכאורה להזנחה וטיפול לקוי בבעלי החיים הנמצאים בפינת החי "יום בכפר", שבמושב משמרת, המופעלת, לפי הנמסר לנו, גם כפינת ליטוף המהווה אטרקציה לקבוצות ויחידים המסיירים במקום.


על פי התלונה, עולים חשדות לכאורה לכך שהארנבונים, שרקנים, עזים, יען ועוד מיני בעלי חיים נוספים, מוחזקים אשר בכלובים מלוכלכים, נמצאים לכאורה במצב בריאותי לקוי וסובלים מתזונה לקויה.

בעקבות התלונה פה עו"ד ראובן לדיאנסקי, המנכ"ל והיועץ המשפטי של העמותה להנהלת "יום בכפר" בבקשה


להפעיל את כל האמצעים הנדרשים על מנת לשפר לאלתר את מצבם של בעלי החיים במקום.



תלונה על הרעלת כלבים וחתולים במושב שדה יצחק


במשרדי העמותה התקבלה תלונה בגין חשדות להרעלת כלבו, כלבת השכנים וכ-10 חתולים במושב שדה יצחק
עפ"י הנאמר בתלונה, ביום 21.1.07 בא כלבו של המתלונן במגע עם חומר רעיל אשר ככל הנראה כתוצאה מכך גרם למותו. באותו ערב מצא המתלונן בחצרו 2 חתולות מתות גם הן ולמחרת בבוקר נמצאו בבית שכנתו 8 חתולות מתות נוספות.



 כלבת השכנים הורעלה גם היא, אך ניצלה בעקבות טיפול וטרינרי דחוף. בחוות דעת רפואית אשר ניתנה על  ידי הוטרינרית המטפלת נקבע על ידה כי היתה זו "הרעלת זרחן אורגני. כנראה שאכלה כמות קטנה של החומר והגיעה עם סימנים קלים של הרעלה".



 ביום 27.1.07 הגיש המתלונן תלונה בתחנת עירון, מספר יומן 215. במעמד הגשת התלונה הביא המתלונן בפני חוקר המשטרה


מידע רלוונטי אודות פרטי החשוד בהרעלה, פרטי מוכר החומר הרעיל ועוד. כמו כן יש בידיו של המתלונן כמות קטנה מהחומר הרעיל אשר בעלי החיים באו עמם במגע.


עו"ד ראובן לדיאנסקי המנכ"ל והיועץ המשפטי של העמותה העביר תלונה בעניין לסנ"צ קובי שבתאי,


מפקד תחנת עירון של משטרת ישראל וביקש לפתוח בחקירת המקרה החמור באופן ממצה וזאת על מנת להביא לדין את מבצע העבירה ולמנוע הישנות המקרה.



תלונה על פיזור רעל ברחבי העיר ראשון לציון

הועברה אלינו תלונה תלונה על כך, שככל הנראה, מתו מספר חתולים כתוצאה מהרעלה לאחר פיזור של רעל עכברים ע"י העירייה.


הרעל פוזר ברחוב תור הזהב, פעמיים במהלך חצי השנה האחרונה, כאשר בתוך הבניין נתלה שילוט המזהיר את ציבור הדיירים מפני מגע עם הרעל.


אם כי הרעל מיועד להדברת עכברים, הוא ככל הנראה פוזר באופן המאפשר גם לחתולי חצר גישה אליו, וכתוצאה מכך מתו כאמור 3 חתולים אשר טופלו והואכלו ע"י אוהבי חתולים בבניין ולמותר לציין כי מות החתולים גרם להם צער רב.


בעקבות המקרה פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי לוטרינר עיריית ראשל"צ, ד"ר יהונתן אבן צור, בדרישה לבדוק את העניין בהקדם האפשרי ולפעול להוצאת הנחיות מתאימות אשר ימנעו פגיעה, גם אם בלתי מכוונת, בחתולי החצר.



תלונה על היעלמות חתולים ברחוב סוקולוב ברמת השרון
 
במשרדנו התקבלה תלונת מאכיל חתולים על היעלמותם של מספר חתולים ברחוב סוקולוב בעיר. החתולים המדוברים הינם, כאמור, חתולים/ות מסורסים ומעוקרות, מטופלים ומואכלים ע"י אוהבי חתולים אשר עושים זאת על חשבון כספם הפרטי וזמנם האישי.


השירותים הווטרינריים אכן רשאים להעתיק חתולים ממקומם הטבעי אך ורק על פי נוהלי מחמירים ביותר, המאפשרים המתה רק במקרה של סכנה בריאותית ו/או תברואתית או מטרד חמור ביותר, וגם זאת כאופציה אחרונה ולאחר שנמצא שאין כל אפשרות אחרת להתמודד עם הבעיה, כגון על ידי עיקור וסירוס החתולים על מנת למנוע את התרבותם.


בבג"צ 4884/00 עמותת תנו לחיות לחיות ואח' נגד מנהל השירותים הוטרינרים ואח' פסק ביהמ"ש העליון כי לחתולי החצר זכות לחיות בלא הפרעה, כל עוד אינם מהווים סכנה בריאותית ממשית לבני האדם. בג"צ אף גילה דעתו, כי אפשרות למגע פיזי תדיר של בני האדם עם החתולים או קיום תקלה ממשית בהפעלתו של בניין מגורים, אינם מצבים, המאפשרים פגיעה בחתולי הרחוב.


בעקבות כך פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי, מנכ"ל ויועץ משפטי של "תנו לחיות לחיות" לראש עיריית רמת השרון מר איציק רוכברגר בדרישה להנחות את הוטרינר העירוני לבדוק, האם החתולים הועתקו ממקומם על ידי העירייה ואם כן מדוע? והאם ננקטו אמצעים חלופיים פוגעניים פחות בטרם נקטו בצעד קיצוני זה.