22/02/2007

תגיות:

מר עמנואל, תושב מודיעין עילית, נעצר ביום 13.2.07 על ידי משטרת ישראל, בחשד לשיסוי כלב באיש משטרה בשעת חיפוש בביתו.


מר עמנואל הובא לבית משפט השלום בירושלים שם ביקשה המשטרה עבורו מעצר בית בטענה כי כך יתאפשר לה לתפוס את הבן אשר נמלט, במהלך החיפוש, בבית.


בית המשפט לא אישר את מעצר הבית ומר עמנואל שוחרר לביתו אך בצעד חריג של בית המשפט ניתנה  הוראה להוציא את 2 כלבותיו של מר עמנואל מהבית למשך 60 יום. שתי כלבותיו הועברו להסגר בכלביית אחיסמך.


בעקבות פניית מר עמנואל ל"עמותת תנו לחיות לחיות", פנתה בדחיפות דוברת העמותה, אתי אלטמן לעוה"ד אוֹרוֹן שורץ ויוגב נרקיס אשר התגייסו בהתנדבות למשימה והגישו ערר לבית המשפט המחוזי על החלטת השלום.


בכתב הערר נטען ע"י עוה"ד כי הסיטואציה שנוצרה היא אבסורדית. מצד אחד, המשטרה איננה מתעניינת במי שהיא טוענת שמשסה כלבים באנשיה, אך היא מסכימה לכליאתן של הכלבות. לכלב, טוענים עורכי הדין, אין מחשבה פלילית. הוא מבין חום, אהבה ופחד. המצב שנוצר הוא לכן ענישה עתידית של כלב שנטען באופן מעורפל כי הבעלים שלו מסוכן. המשטרה לא יכולה לאחוז את החבל בשני קצותיו – או שהבעלים מסוכן, ואז צריך לעצור רק אותו, או שהאיש לא מסוכן ואז מהו פשעו של הכלב?


משפחת עמנואל קשורה מאוד לכלבות שלהן והן מהוות חלק בל יינתק ממנה. כלב איננו חפץ שניתן לטלטל אותו, הוא בעל חיים אינטליגנטי ובעל תכונות רגשיות כשל בני אדם. בעל-חי הוא הקורבן האולטימטיבי ומידת תרבותה של חברה בהחלט נמדדת ביחסה אליו . עורכי הדין לכן עותרים ומבקשים להחזיר את הכלבות לחיק משפחתן.


אתי אלטמן דוברת "תנו לחיות לחיות" בתגובה : "בעלי חיים אינם חפץ זניח או דומם שניתן להרחיקם למשך זמן כה ממושך מהסביבה הטבעית שלהם, מאלו המטפלים בהם ומקנים להם חום ואהבה. החלטת בית המשפט לשלח את 2 הכלבים לתחנת ההסגר באחיסמך איננה מידתית ומהווה בעיניי התעללות של ממש בבעלי חיים".


"אני מצפה מבית המשפט המחוזי שיורה על החזרתם המיידית של הכלבים, הנמצאים בתחנת ההסגר מזה 10 ימים, לחיק משפחתם", הוסיפה אלטמן.


עמותת תנו לחיות לחיות אשר נאבקת מזה למעלה מ-20 שנה למען זכויות בעלי החיים בישראל תסייע בכל הקשור לטיפול ב-2 הכלבים וזאת בהתאם לפסיקת בית המשפט המחוזי ולהנחיות הוטרינר הרשותי .


הדיון בערעור נקבע להיום (22.2.07) בבית המשפט המחוזי בי-ם  בשעה 15:30 אצל כב' הש' יוסף שפירא.