14/02/2007

תגיות:


פעולת הלכידה בוצעה, ככל הידוע לנו, ע"י מדביר-לוכד פרטי, אשר הוזמן על ידי הנהלת הסניף, ואף דאג להעביר את החתולה הרחק מהטריטוריה הטבעית שלה.

חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994, אוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בחתולי רחוב וברווחתם.  עבירה על הוראות החוק הנה עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.

הגוף היחיד המוסמך על פי דין ללכוד ולהמית חתולי רחוב הוא השירותים הווטרינריים, ואף זאת אך ורק על פי נוהלי מחמירים ביותר, המאפשרים המתה רק במקרה של סכנה בריאותית ו/או תברואתית או מטרד חמור ביותר, וגם זאת כאופציה אחרונה ולאחר שנמצא שאין כל אפשרות אחרת להתמודד עם הבעיה, כגון על ידי עיקור וסירוס החתולים על מנת למנוע את התרבותם.


 בעקבות התלונה פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי, המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות" למנהל סניף הסופר סנטר וטען: "לו דאגתם לסגור פתחים דרכם ניתן לחדור לתחומי החנות, יכולתם למנוע כניסתה של


החתולה דבר שהיה מונע הפעלת האזעקה ונקיטת פעולות שהן בניגוד לדין".


 כמו כן דרש עו"ד לדיאנסקי ממנהל הסניף להעביר את פרטי "המדביר-לוכד" ומידע אודות האזור בו שוחררה  החתולה.


 בסיום המכתב, שהעתק ממנו נשלח למנכ"ל רשת הריבוע הכחול, קבע עו"ד לדיאנסקי: "באם לא ייפסק ביצוע לכידת החתולים או במקרה שיבוצעו פעולות לכידה נקודתיות בעתיד כאמור, ניאלץ לנקוט בהליכים משפטיים העומדים לרשותנו על פי חוק".