21/02/2007

תגיות:

בעקבות פניית משרד החקלאות לפרקליטות המדינה בעניין הסמכות של העמדה לדין של וטרינרים רשותיים , הוחלט בפרקליטות המדינה על הוצאת נוהל שיעסוק בדרכים ובסמכויות בעניין חקירה והעמדה לדין של וטרינרים רשותיים .
גיבוש הנוהל ירוכז על ידי משטרת ישראל בשיתוף עם משרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה ומשרד המשפטים.
במהלך הדיון הציגו ארגונים למען זכויות בע"ח את התנגדותם  לצעדים של מתן חסינות לוטרינרים רשותיים ובכלל זה כרסום בסמכויות משטרת ישראל בכלל ומסמכויות קצין מטה בעניין חוק צער בעלי חיים בפרט בכל הקשור לאכיפת חוק צער בעלי חיים, חקירות  והגשת כתבי אישום.
עו"ד ראובן לדיאנסקי המנכ"ל והיועץ המשפטי של עמותת "תנו לחיות לחיות" אמר בדיון: "שלא ייתכן שמשרד החקלאות ינפנף בדגל בריאות הציבור בכל פעם שעולים לדיון נושאים הקשורים לאכיפת חוק צער בעלי חיים" . עו"ד לדיאנסקי הוסיף: "שעל פי הידוע לו ישנם מספר מקרים בהם קשורים וטרינרים רשותיים מהם עולים חשדות לכאורה לביצוע עבירות כנגד חוק צער בעלי חיים ואשר נמצאים בטיפול אצל הקצין המשטרתי הממונה על חוק צער בעלי חיים ואינם מטופלים עקב המחלוקת אשר קיימת בעניין סמכויות האכיפה והקפאת תשלום שכרו, של כרבע משרה של קמ"ט לעניין צער בעלי חיים " .
עמותת "תנו לחיות לחיות" קוראת לפרקליטות המדינה לאפשר למשטרת ישראל להמשיך לבצע את תפקידה והוא לחקור ולהגיש כתבי אישום בעבירות על פי חוק צער בעלי חיים.
לאור חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אשר אוסרת על המשרד להגנת הסביבה להמשיך ולממן רבע משרה של שוטר אשר מופקד על חוק צער בעלי חיים  בישראל , דורשת עמותת "תנו לחיות לחיות" מהשר לביטחון פנים אבי דיכטר להורות לאלתר על מימון משרה של קצין מטה ארצי אשר יטפל בעניין.
אתי אלטמן דוברת עמותת "תנו לחיות לחיות" מוסרת בתגובה :  "וטרינרים רשותיים כפופים לחוק כמו שכל אזרח במדינה כפוף לו . אם הם עברו על חוק צער בעלי חיים הם צריכים לעמוד לדין על כך ולא ייתכן כי תהיה להם חסינות .אין אדם , יהיה בכיר כל שיהיה שעומד מעל החוק" .
עמותת "תנו לחיות לחיות" תמשיך במאבקה למען זכויות בעלי חיים בישראל ללא מורא ותביא, במידת הצורך בפני רשויות אכיפת החוק – המשטרה, כל מידע ו/או חשד לעבירות כנגד חוק צער בעלי חיים בין אם אותן חשדות הן נגד אדם מין הישוב או נגד וטרינר של רשות מקומית.