21/01/2007

תגיות:

בתלונות נאמר, כי ישנם במקום כחמישה כלבים, המשמשים ככל הנראה ככלבי שמירה. הכלבים קשורים לגדר ואין להם כל מחסה מפני תנאי מזג האוויר הקשים הפוקדים את אזורינו בימים אלו. הכלבים אכן נצפו, בכל המקרים, כשהם רטובים לחלוטין וחשופים לרוח ולגשם ללא שום אפשרות להסתתר.


 לפי המתואר בתלונה עולים חשדות לכך שבעלי החיים נמצאים בתנאי החזקה קשים המהווים התעללות בבעלי חיים בניגוד לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 וכן אופן החזקת בעלי החיים מנוגד להנחיות השירותים הוטרינרים לעניין החזקת בעלי חיים.


 בעקבות התלונות, פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות" למר חזי קוגלר, מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות וציין ש"חמור בעיניי שהכלבים מוחזקים באופן לא ראוי לצורך שמירה בעוד שניתן בודאי למצוא אלטרנטיבה ראויה בדמות התקנת ביתן שמירה מתאים לשם הצבת שומר במקום".


 במכתבו ביקש עו"ד לדיאנסקי ממנכ"ל המשרד "להורות על הוצאתם של הכלבים מהמקום לאלתר או לחילופין להורות על הצבת מלונות מתאימות לכלבים, מתן מזון באיכות טובה, הקפדה על מים נקיים וזמינים וקשירתם של הכלבים ברצועה שאורכה תהיה לפחות 5 מטרים כך שלכלבים יינתן מרחב ראוי ואפשרות לחילוץ עצמות".