20/06/2006

תגיות:

לכבוד,         
תנ"צ חגי דותן
מפקד מרחב ירקון          
בפקס': 03-5644382             


א.נ.,


הנדון: תלונה על חשדות לכאורה להתעללות בחתולי רחוב


בשם מרשתי, "תנו לחיות לחיות", עמותה רשומה העוסקת בהגנה על בעלי חיים ובשמירה על זכויותיהם, הנני לפנות אליך בעניין הנדון כדלקמן:


1.לידי מרשתי הגיעה תלונה קשה ביותר מבני זוג ח' (להלן: "המתלוננים") מרחוב מנדלי מוכר ספרים __, בתל אביב, אודות חשדות לכאורה להתעללות והתאכזרות בחתולי החצר הנמצאים באזור בית מגורי המתלוננים, מצד מ' (להלן: "החשוד") משד' נורדאו בתל אביב.


2.מהתלונה עולה שמזה זמן רב נוהג החשוד להתנכל בבעלי החיים אשר נמצאים באזור חצר ביתם של המתלוננים ולאחרונה, על פי המתואר, גברו מעשים ההתעללות למצב בלתי נסבל.


רצ"ב העתק אישור בדבר הגשת תלונה למרחב ירקון מיום 3.6.05 (תיק 93657/2005) בעניין התעללות בבעלי חיים ומסומן באות א'.


3.לדבר המתלוננים, שביום 15.6.06, נראה החשוד משליך אבנים לעבר גורי חתולים בני יומם אשר נולדו בחצר ואף "הצליח", למרבה הצער, לרצץ ראשו של אחד הגורים.


4.כמו כן, דאג החשוד להביא שיחים קוצניים ושברי זכוכית ולהניח על משטח בו שורצת החתולה-האם אשר בו היא מניקה את גוריה.


רצ"ב העתק אישור בדבר הגשת תלונה נוספת למרחב ירקון מיום 15.6.05 (תיק 172531/2006) בעניין התעללות בבעלי חיים ומסומן באות ב'.


5.אבקש להביא לידיעתך, כי סעיף 2 לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) התשנ"ד-1994 (להלן: "החוק") אוסר על התעללות בבעלי חיים, התאכזרות אליהם ועינוים והמתתם. מעשים כאמור, מהווים עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.


6.יודגש, שהמתלוננים משקיעים, בחתולים הנמצאים באזור חצר מגוריהם, ממיטב כספם וזמנם בטיפול והאכלה.


7.הגשת 2 תלונות במרחב הירקון לא שמו קץ לתופעות המתוארות לעיל והמתלוננים נאלצים להתמודד עם מעשים קשים כנגד בעלי חיים שכאמור יש למתלוננים יחס רגשי ואישי של ממש כלפי כל חתול וחתולה.


8.בשם מרשתי אני פונה אליך להורות לגורמים הרלוונטיים במרחב לפתוח לאלתר בחקירה רצינית ומקיפה כנגד החשוד. כמו כן, במידה וימצאו ראיות למעשים המיוחסים לחשוד יש למצות עמו את הדין. 
 


 



בכבוד רב,


עו"ד ראובן לדיאנסקי
היועץ המשפטי



העתק:
ניצב דוד צור – מפקד מחוז ת"א, משטרת ישראל
ד"ר צבי גלין – וטרינר העיר תל אביב-יפו
עו"ד זהר שקלים – ראש אגף הגנה על בעלי חיים, המשרד לאיכות הסביבה