24/08/2011

תגיות:
,,,,,,

 לאחרונה קולטת העמותה עשרות כלבים נטושים אשר מגיעים מאילת ומבאר-שבע, ונאלצת לסרב לבקשות לקלוט כלבים נטושים ממקומות נוספים בכל הארץ, פשוט בשל העדר מקום.

בית המחסה של 'תנו לחיות לחיות' מלא כיום עד אפס מקום עם 220 כלבים, ובעקבות ריבוי הנטישות נבנו כלובים חדשים בחצר, שגם הם אוכלסו במהרה. אצל כל אחד מן הוטרינרים שעובדים עם העמותה עשרות כלבים שמחפשים בית, ביניהם גורים. עשרות כלבים נוספים נמצאים בבתי אומנה עד שימצא להם בית קבע ובנוסף, יש עוד עשרות כלבים שמסתובבים ברחוב, חולים, רעבים וצמאים ואיננו יכולים לסייע לכולם.

לדברי יעל ארקין, מנכ"ל העמותה: המצב כיום הפך בלתי נסבל, ולא זכור לנו קיץ כזה בעבר – מאות כלבים נטושים שאנו מחפשים להם בית.  ואלו רק הכלבים שהגיעו אלינו. יש וטרינרים עירוניים שמתחננים  שניקח מהם כלבים שננטשו אצלם, כי אחרת הם יאלצו להרדים אותם. לצערנו, בגלל מחסור במקום אין לנו אפשרות לעשות זאת! ובכל יום ננטש אצלנו בממוצע לפחות עוד כלב אחד"

היועץ המשפטי של 'תנו לחיות לחיות', גיא נוסן, מבקש להדגיש כי "נטישת בעל חיים שאתה אחראי לו היא עבירה על החוק. על פי סעיף 2 א' לחוק צער בעלי חיים: "לא ייטוש בעלים של בעל חיים, או אדם שבעל חיים נמצא ברשותו או באחריותו, את בעל החיים". העובר על סעיף זה דינו מאסר שנת מאסר או קנס כספי בגובה של עד 75 אלף ₪

בעמותה מבקשים: בבקשה תגיעו לאמץ כלבים. אפשר להיכנס לדף הרשמי של "תנו לחיות לחיות" בפייסבוק ולראות את הכלבים, או להגיע לבית המחסה של העמותה או להתקשר ל- 03-6241776.

"והכי חשוב", מזכירה ארקין, "כל  מי שמאמץ ומגדל כלב – זיכרו כי מרגע שלקחתם לביתכם בעל חיים, אתם אחראים לבריאותו ושלמותו לכל ימי חייו"

לפינת האימוץ שלנו לחצו כאן