27/07/2011

תגיות:

בעקבות בקשה דחופה שהגישה תנו לחיות לחיות לבית משפט השלום בראשון לציון, על ידי עורכי הדין יונתן שפיגל, יוסי וולפסון וגיא נוסן, קבע היום סגן נשיא בית המשפט, השופט קינר, כי צה"ל ומשרד הביטחון מחזיקים כלבים בבסיסי חיל האוויר בניגוד להוראות החוק, ללא מרחב מוצל כנדרש. השופט יחזקאל קינר כתב בהחלטתו: "התנהגות המשיבים עד עתה אינה מתיישבת עם המצופה מרשויות המדינה, שעליהן לקיים את הוראות הדין כמו כל אחד אחר".

הפסיקה ניתנה לאחר דיון דחוף אותו ביקשה עמותת 'תנו לחיות לחיות', להטיל צו מניעה על צה"ל ומשרד הביטחון, ולמנוע מהם להחזיק כלבים ללא מרחב מוצל כנדרש בחוק (3 מ"ר צל בנוסף למלונה).  עוד כותב השופט קינר בפסיקתו, כי התקנה המדוברת נכנסה לתוקף ב-31.10.2009 "דהיינו למעלה מ-20 חודש. הוראות המעבר קבעה פרק זמן של חודשים לכניסת התקנות לתוקף, לצורך התארגנות לביצוע התקנה…. לא יכול להיות ספק שפרק הזמן שחלף… עולה באופן ניכר על הנדרש".

 בהחלטה, מקבל בית המשפט את טענת 'תנו לחיות לחיות' כי לכלבים נגרם סבל רב בתנאים אלו, שכן הם רגישים לחום הרבה יותר מבני אדם. לכן, נותן בית המשפט את צו המניעה המבוקש, אשר אוסר על צה"ל להחזיק כלבים כשהם קשורים מבלי שיש להם מרחב מוצל של 3 מ"ר לפחות, וכן מחייב את צה"ל ומשרד הבטחון, בין היתר בשל התנהלותם הפסולה, בהוצאות משפט משמעותיות בסך 20,000 ש"ח. בנוסף, קובע בית המשפט כי פרק הזמן שביקש חייל האוויר לצורך ביצוע התקנה הינו ארוך הרבה יותר מן הנדרש ומקצר אותו לארבעה חודשים.

 יש לציין, כי הליך משפטי זה הינו חלק ממכלול רחב הרבה יותר של טענות קשות בעניין תנאי החזקת הכלבים על ידי על ידי צה"ל בכלל וחיל האוויר בפרט, אשר בעקבות פניות של תנו לחיות לחיות נמצאות כעת בבחינה של היועץ המשפטי לממשלה בדבר חוקיות תנאי החזקת הכלבים.

 אתי אלטמן, דוברת תנו לחיות לחיות: "אנו שמחים שבית המשפט הביע בצורה חד משמעית את מה שאנחנו מתריעים עליו כבר זמן רב, כלומר שהמדינה מפרה באופן בוטה ועקבי את הוראות החוק בדבר תנאי החזקת הכלבים. לאחר מאבק ממושך שאנו מנהלים בשם הכלבים, לפחות אנו יודעים כי בעוד מספר חודשים הם יוכלו ליהנות ממעט הצל הנדרש והמגיע להם, ואנו נמשיך במאבק עד שכל הפרות החוק על ידי צה"ל וחיל האוויר יתוקנו, לרבות הפסקת החזקת הכלבים כשהם קשורים למשך כל חייהם, צורת החזקה אשר הינה אכזרית ומיותרת".

 עו"ד יונתן שפיגל, שייצג את תנו לחיות לחיות בבית המשפט: "התופעה של הפרת החוק והתעללות בבעלי חיים מצד המדינה היא תופעה פסולה ומסוכנת, ואנו מברכים על הדברים הנחרצים שקבע בית המשפט בעניין הזה, לרבות על הביקורת הנוקבת נגד ההתנהלות השערורייתית של המדינה.

אנו מבקשים להדגיש כי גם כעת ממשיך צה"ל, ובמיוחד חיל האוויר, להחזיק את הכלבים בתנאים קשים, כשהם  קשורים לאורך הגדר לכל ימי חייהם בבידוד חברתי ובהזנחה פושעת שגורמת להם לנזקים קשים מאוד. אנו מקווים כי הדיונים שמתנהלים כעת במשרד היועץ המשפטי לממשלה בעקבות פניותינו בעניין זה, יביאו להפסקת האכזריות המיותרת הזאת במהרה, ואנו נעשה כל שביכולתנו על מנת להגן על בעלי החיים ולמנוע תופעות כאלו. אנו קוראים לציבור כולו להביע את מחאתו בפני צה"ל וחיל האוויר, ולסייע בכך למאבק להפסקת ההתעללות בכלבים על ידי צה"ל וחיל האוויר".

במוצ"ש  6.8  בשעה 18:00 –

הפגנה מול כלבי הכבל בבסיס שדה דב

"תנו לחיות לחיות" בשיתוף פעולה עם התוכנית של אורלי וגיא בערוץ , 10 במאבק למען שחרור כלבי הכבל!

מצטרפים למאבק: מיקי חיימוביץ, אורנה בנאי ודליק ווליניץ

לא ניתן להמשיך ולהחזיק כלבים בדרך פסולה זו!

צה"ל וחייל האוויר – שחררו את הכלבים! ועיברו בהקדם לשיטה חלופית של החזקת כלבים, כפי שנעשה במקומות אחרים בארץ ובעולם!

לינק להפגנה בפייסבוק כאן