29/07/2011

תגיות:
,,

"המלונות ריקות ומלבד הרצועות הקשורות לכלבים שנותרו תלויות, אין אף כלב שמירה נוכח שם", סיפרה ארקין. כשעברה במקום בשבוע שעבר הבחינה בנסיון חלקי של חיל האויר לשים סככות שיגנו על הכלבים מהשמש הקופחת (ראו תמונות מצורפות) אלה שהשבוע נעלמו הסככות ונראה שהכלבים ביחד איתן.
בתחילת השבוע,
בעקבות בקשה דחופה שהגישה תנו לחיות לחיות לבית משפט השלום בראשון לציון, על ידי עורכי הדין יונתן שפיגל, יוסי וולפסון וגיא נוסן, קבע הסגן נשיא בית המשפט, השופט קינר, כי צה"ל ומשרד הביטחון מחזיקים כלבים בבסיסי חיל האוויר בניגוד להוראות החוק, ללא מרחב מוצל כנדרש. השופט יחזקאל קינר כתב
בהחלטתו: "התנהגות המשיבים עד עתה אינה מתיישבת עם המצופה מרשויות המדינה, שעליהן לקיים את הוראות הדין כמו כל אחד אחר". הפסיקה ניתנה לאחר דיון דחוף אותו ביקשה עמותת 'תנו לחיות לחיות', להטיל צו מניעה על צה"ל ומשרד הביטחון, ולמנוע מהם להחזיק כלבים ללא מרחב מוצל כנדרש בחוק (3 מ"ר צל בנוסף למלונה).

עו"ד יונתן שפיגל:  "לחיל האוויר אחריות מלאה לגורל הכלבים, הן אחריות משפטית, הן אחריות מוסרית והן אחריות ציבורית ואנו רוצים להאמין שכל החלטה שהוא יקבל ביחס לכלבים תבטיח את שלומם ולא תפגע בהם". לדבריו, דרישת העמותה מחיל האוויר היתה לשפר את תנאי המחייה של הכלבים וכי העמותה ציפתה כי החיל ישתף פעולה עימם בנושא כדי להבטיח את שלום הכלבים. שפיגל מחה על כך העמותה לא עודכנה לאן הועברו הכלבים ומה יעלה בגורל מאות הכלבים בשאר בסיסי החיל. "ככל שחיל האוויר מתכוון לשקול להפסיק להשתמש בכלבים, עליו למצוא לכל כלב וכלב בית מאמץ ולעשות זאת בצורה הדרגתית, על מנת להבטיח כי שום כלב לא ייפגע. אנו נעשה כל שביכולתנו על מנת להבטיח זאת, ואנו משוכנעים שכפי שהציבור הרחב התגייס לעניין זה עד היום, הוא ימשיך לפעול ולתמוך במהלך הציבורי החשוב הזה, על מנת להבטיח כי לא יאונה רע לכלבים".

בעקבות פנייה של אתר YNET לדובר צה"ל נכתב בכתבתו של ארז ארליכמן כי "דובר צה"ל סירב לאשר או להכחיש את הוצאת הכלבים באופן זמני או קבוע מבסיס שדה דב, או לפרט באם הכלבים נשלחו למתקן צבאי אחר או למתקן של עמותה למען בעלי חיים. "בחיל האוויר מתקיים תהליך להיערכות מחודשת להגנה על בסיסיו", מסר דובר צה"ל בעקבות פניית ynet. 

איך אתם יכולים לעזור במציאת הכלבים?

אנא הקדישו חצי מדקה מזמנכם כדי לכתוב מייל קצר למפקד חיל האוויר ולשר הבטחון בדרישה להמנע מפגיעה בכלבים וכן העתק לכתובת [email protected] . כתובות המייל של מפקד חיל האוויר ושר הבטחון: [email protected]     [email protected]

אנא העבירו זאת הלאה לאנשים שאוהבים בעלי חיים ובקשו מהם לכתוב גם כן מייל קצר לגורמים אלו שגורל הכלבים נמצא בידיהם.

אפשר להשתמש בנוסח שלהלן או לשנותו:

שלום רב, שמעתי עכשיו שפיניתם את הכלבים מבסיס שדה דב אבל שאתם מסרבים לעדכן מה עשיתם איתם או מה עומד להיות איתם. בתור אזרח מודאג שאוהב בעלי חיים, אני קורא לכם לעדכן את הציבור לאלתר מה בכוונתכם לעשות עם הכלבים, ובכל מקרה לעשות אחד משנים: 1. להמשיך להחזיק את הכלבים ולהבטיח כי הם יוחזקו ללא קשירה וכי יסופקו להם כל התנאים המתחייבים על פי החוק. 2. אם החלטתם להפסיק לעשות שימוש בכלבים, למצוא לכל הכלבים באופן הדרגתי בתים מאמצים ובכל מקרה לא לפגוע בהם ולא להמית אותם. חיל האוויר אחראי לשלומם של הכלבים האלו בהם הוא השתמש במשך שנים רבות ולא יכול להיות שהוא יתנער מאחריותו להם. אני בטוח שהעמותות למען בעלי חיים ישמחו לסייע לכם בכל אחת מהאופציות שציינתי כאן, ומצופה מכם שתפנו אליהן ותעזרו בהן.
אבקש כי תשיבו לאלתר למכתב זה ותעדכנו אותי מה קורה עם הכלבים!

___________
שם + כתובת לתשובה

 

במוצ"ש  6.8  בשעה 18:00 –

הפגנה מול כלבי הכבל בבסיס שדה דב

"תנו לחיות לחיות" בשיתוף פעולה עם התוכנית של אורלי וגיא בערוץ , 10 במאבק למען שחרור כלבי הכבל!

מצטרפים למאבק: מיקי חיימוביץ, אורנה בנאי ודליק ווליניץ

לא ניתן להמשיך ולהחזיק כלבים בדרך פסולה זו!

צה"ל וחייל האוויר – שחררו את הכלבים! ועיברו בהקדם לשיטה חלופית של החזקת כלבים, כפי שנעשה במקומות אחרים בארץ ובעולם!

לינק להפגנה בפייסבוק כאן