28/07/2011

מדי שנה אנו משיקים לוח שנה שכל הכנסותיו הן קודש למען פעילות העמותה הכוללת חילוץ, הצלה ומציאת בתים לאלפי בעלי חיים במדי שנה.
השנה, בעקבות הפניות שלכם אלינו בשנה החולפת, החלטנו להשיק גם לוח שנה שולחני וכמו בכל שנה ניתן לרכוש גם חבילת קיץ מעולה במחיר מיוחד.
את התמונות שבלוח צילם השנה הצלם דניאל בר דוד,  שבחר לקחת את הכלבים והחתולים שלנו מחוץ לכלבייה כדי שיוכלו גם להנות מטיול מרענן בשדות, בחוף הים וביערות: "הצילומים לתנו לחיות לחיות היו בשבילי חוויה מדהימה, סיפר בר דוד, פרויקט הצילומים עצמו ערך חודשיים שלמיים של הכנות הסקיצות ,סיור בלוקיישנים ,אביזרים וצילומים. ברמה האישית מאוד אתגר אותי כצלם העבודה עם החיות שכן הדבר לא דומה לצילומי הפקות אופנה עם דוגמנית. היה לא קל אבל שווה כל דקה. בהזמנות זו אני רוצה להודות לכל האנשים הנפלאים שעזרו ובמיוחד לעמותת תנו לחיות לחיות {גוף שמאוד קרוב לליבי} על הבמה והיד החופשית כאמן".

את מזל קשת שלנו בחודש דצמבר מדגמנת השנה הכלבה פזית. רועה גרמנית מקסימה וטובת לב שהגיע אלינו השנה, כמו כולם, על לא עוול בכפה. פזית סיימה בימים אלו את קורס האילוף אצל אבנר רז, "הלוחש לכלבים" ואנו מקווים שהרבה לפני חודש דצמבר השנה, היא כבר תהיה בבית מלא באהבה.

כוכבת נוספת שמככבת בלוח השנה היא זואי של חודש אפריל. זואי שלנו ננטשה בגיל 10. לצערנו התופעה של נטישת כלב שבילה בחיק המשפחה במשך 10, 12 ואפילו 17 שנה היא תופעה שכיחה ומקוממת. נראה שלעולם לא נצליח להבין איך ניתן לנטוש את המקסימים הללו לאחר שהיו חלק בלתי נפרד מהמשפחה במשך כל כך הרבה זמן. הסיפור של זואי הוא קשה במיוחד מכיוון וזואי נמצאת בדיכאון. דיכאון קליני עמוק שהולך ומחמיר ככל שהזמן עובר והיא עדיין ממתינה בכלבייה. רב הימים היא שוכבת עצובה ובלילות ניתן לשמוע אותה בוכה. זואי אינה מסתדרת עם כלבים אחרים או עם חתולים. היא מאוד טריטוריאלית ולכן אנחנו מתקשים למצוא לה בית. אנחנו מקווים שהשנה המזל יאיר לזואי והיא תמצא את הנשמה הברוכה שתגיע לאמץ אותה.

בתוך הסיפורים הקשים והעצובים שאנו נתקלים בהם מדי יום, אפשר תמיד למצוא סיפורים מרגשים ומשמחים שמעלים על פנינו חיוך ונותנים בליבנו תקוה להמשיך ולפעול למענם. חודש ספטמבר של לוח השנה שלנו מייצג את הסיפור של לבנה, חתול לבן יפהפה שהמתין בחתולייה שלנו למעלה מארבע שנים. לבנה המקסים נמצא במצב קשה לאחר שנערים שרפו את פרוותו ואם לא די בכך, גם פגעו באחת מעיניו בה לא יוכל לראות יותר מעולם. מה כל כך נפלא בסיפור הזה אתם שואלים? שאחרי שניצל, השתקם והתחזק אצלנו בבית המחסה, המתין בסבלנות אין קץ עד שהגיעה משפחה מקסימה שאימצה אותו לחיקה. אנחנו מקבלים תמונות של לבנה משחק עם הכלב מוקי וילדי המשפחה בביתו החדש והאושר הוא גדול. בחרנו לשים את סיפורו של לבנה בחשבון הנפש של הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים, כשכל אחד מאתנו יעשה את החשבון שלו עם עצמו ועם הסובבים אותו בניהם גם בעלי החיים.

את חודש מאי ומזל שור החלטנו להקדיש לשאול המתוק. כלב דוברמן יפהפה ששהה בכלבייה למעלה משלוש שנים ואומץ השנה. היה קשה למצוא לשאול בית כי פחדנו שמי שיאמץ אותו יראה בו רק כלב שמירה והוא הרי נשמה כזו גדולה שחיים בתור כלב שמירה הם ממש לא בשבילו. שאול אומץ השנה למשפחה יקרה שהתאהבה בו ממבט ראשון. בקי המדהימה, בלה השובבה, לבנה הביישנית,  ג'ק המתוק, דובה החכמה, גריזלי המצחיקה, אפי היפה, הם כולם כלבים מקסימים שממתינים למעלה משלוש שנים בכלבייה-ואנחנו מקווים שהשנה, כפי שהמזל האיר פנים לשאול, הוא יאיר גם עבורם והם ימצאו כבר בית.

באוקטובר, בחרנו לשים את צילי וגילי המתוקים על המאזניים. במדינת ישראל למעלה משני מליון חתולי רחוב שהולכים ומתרבים מדי יום. לעמותה מגיעים עשרות גורי חתולים אומללים, בני יומם, עם עיינים סגורות שאמם, ככל הנראה נדרסה ברחובות והם עלולים למות אם לא ימצא מי שיניק אותם. צילי וגילי הם צמד אחים שהצלחנו להציל לאחר שמצאנו להם בית אומנה שדאג להאכיל אותם ולטפל בהם– להציל את חייהם. צילי וגילי מחכים עכשיו בבית המחסה לבית חם. אנחנו מאמינים כי רק עיקור וסירוס של חתולי הרחוב יכול לצמצם את מימדי התופעה הקשה של מאות גורי חתולים והוריהם שלא מצליחים לשרוד ברחובות. אנחנו מקווים כי השנה המאזניים יתאזנו ויותר אזרחים יבינו את חשיבות העיקור והסירוס ופחות מקרים כואבים יגיעו אלינו.

את חודש ינואר ומזל גדי ואת חודש אוגוסט ומזל אריה,  בחרנו להקדיש לשתי הפינות הצפויות שלנו: הפינה הצפונית בטבעון והפינה הצפונית שבגליל. לפינה שלנו בטבעון מגיעים מדי יום עשרות כלבים שרובם ננטשים בקיבוצים בקרבת האזור. אנשים נוהגים לחשוב כי יש מי שיטפל בכלב שננטש בקיבוץ, אך האמת היא שהמצב רחוק מלהיות כזה. הרבה כלבים מבוהלים מהנטישה רצים לכבישים הסואנים שמחוץ לקיבוצים ולא פעם אנו מוצאים אותם לאחר שעברו תאונת דרכים קשה, בצידי הכבישים.  מזל אריה הוא טיירו הקטן והאמיץ שלמרות היותו קטן יש לו לב ענק ואת מזל גדי מדגמנת סמוקי המתוקה שכל מי שפוגש בה מתאהב בה במהרה. השנה אנחנו ממשיכים בפינה הגלילית את פרוייקט מאלימות מחמלה ומקווים שרכישת הלוחות שנה תאפשר לנו לגייס עוד כסף ולהתרחב גם למקומות אחרים בארץ בהם חינוך לחמלה הוא בחשיבות עליונה.

את הדף האחרון של הלוח הקדשנו למתנדבים היקרים שלנו המכונים גם: "מלאכים של שבת". קבוצת נערים ונערות יקרים שמדי שבת מגיעים לצאת עם הכלבים מהכלובים, לטייל איתם, לעזור להם לפרוק אנרגיות וכמובן להעניק להם חם ואהבה בכמיות בלתי נדלות. את קבוצת המתנדבים שלנו מובילה מריה המקסימה שכבר ארבע שנים לא פספסה אפילו שבת אחת. אנחנו כמובן תמיד שמחים להכיר מתנדבים חדשים ומקווים כי השנה יהיו לנו מתנדבים גם לשאר ימי השבוע שישמחו את הכלבים והחתולים שלנו.

את לוח השנה ניתן לקנות כאן באתר או בטלפון 036241776