03/07/2011

תגיות:
,

ירי בכלב "כתם" ע"י שוטר ומתנדב  בעקבות ירי של שוטרים לעבר כלב בתוך החצר של בעליו, פנתה עמותת תנו לחיות לחיות בכתב למפכ"ל המשטרה, למפקד מח"ש, ואף הגישה בליווי מתנדב של העמותה במשרדי מח"ש בתל אביב תלונה רשמית לבדיקת תפקודם של השוטרים, תנו לחיות לחיות ממתינה לתשובת מח"ש בנושא זה ולדו"ח הקצין הבודק.  

 

רשלנות של אזרח אשר השאיר כלב במכונית להיחנק למוות – בעקבות קריאה אשר התקבלה במוקד תנו לחיות לחיות לגבי כלב אשר סגור במכונית באזור התעשייה נתניה פנתה תנו לחיות לחיות למשטרת ישראל להגיע באופן בהול למקום, אולם המשטרה הגיעה למקום האירוע רק לאחר 50 דקות. אשר על כן תנו לחיות לחיות פנתה בכתב ובע"פ לקצינת תלונות הציבור מרחב שרון על מנת לפתוח בחקירה כיצד תפקדה המשטרה במענה לאירוע זה, תנו לחיות לחיות תמשיך ותעקוב כיצד מתנהל הבירור במקרה דנן כנגד משטרת נתניה,כמו כן על פי פרסומים שונים נמסר שתיק החקירה נגד בעל הרכב נסגר תנו לחיות לחיות תפנה בימים הקרובים ותבקש הודעה בכתב על סגירת התיק, במידה ואכן התיק נסגר תשקול המחלקה המשפטית הגשת ערר כנגד סגירת התיק. 

 

צו מניעה החלטת שופט- בהחלטת בית משפט השלום בפ"ת קבע בית המשפט כי כל עוד יש לתנו לחיות לחיות אסמכתאות ולו לכאורה להוות תשתית מספקת לפניה לבית משפט, תנו לחיות לחיות יכולים לפנות לבקש צו מניעה כנגד אותו אדם או חברה.

 

צו מניעה כנגד חברת תברואה-  בצו מניעה שהוגש ע"י תנו לחיות לחיות לבית משפט השלום בראשון לציון הושגה הסכמה בין הצדדים וניתן תוקף של פסק דין המורה: כי במידה ותהייה פנייה לחברת התברואה לבצע לכידה של חתולים בתוך מבנה סגור, הצבת המלכודות ולכידתם תעשה בתיעוד ובדיקתם אחת ל- 3 שעות ובמידה וילכד חתול בתוך המבנה, חברת התברואה תפעל להוצאתו מחוץ למבנה תוך שמירה על סביבתו הטריטוריאלית.

 

צו מניעה כנגד חברת תברואה-  בצו מניעה שהוגש ע"י תנו לחיות לחיות כנגד חברת תברואה בבית משפט השלום בתל אביב ניתן צו מניעה קבועה בהסכמה כנגד חברת התברואה כי לא יעסקו כלל בפעולות של לכידת חתולים.


כלבי הכבל-

1.c בעקבות פניות רבות של תנו לחיות לחיות  היועץ המשפטי לממשלה מקיים מספר דיונים בנושא הכלבים אשר משרתים בבסיסי צה"ל השונים ומחוזקים בניגוד לתקנות צער בעלי חיים.

 

2.       במקביל לדיונים שמתנהלים אצל היועמ"ש, תנו לחיות לחיות החליטה כי לגבי עניין הצל לא תוכל להמתין, ועל-כן בימים הקרובים תנו לחיות לחיות תגיש בקשה לבית המשפט בעניין הספציפי של הצל (לחייב אותם גם בזמן שמתנהלים הדיונים אצל היועמ"ש לעמוד בחובתם לתת לכלבים מרחב מוצל מהשמש). תקנה 8(ד)(4) לתקנות צער בעלי חיים קובעת בצורה מפורשת שכל מי שמחזיק כלב קשור צריך לספק לו מרחב מוצל של מ"ר, לא כולל שטח מלונה.במצב הנתון כיום צה"ל לא נותן לכלבים אשר מוחזקים בבסיסים שום מרחב מוצל.

 

לגבי הראמים- רשות הטבע והגנים עדכנו שהם דרשו מצה"ל לפעול בהתאם לאחת האפשרויות הבאות באופן מיידי: או ליצור חיץ פיזי בין הכלבים לבין הראמים (גדר למשל), או להוציא משם את הכלבים או להוציא את הראמים. בעקבות הלחץ הציבורי ובעקבות חשיפת המקרה על ידי תנו לחיות לחיות שוקלים מהבסיס להוציא את הכלבים מהגדרות. במידה ואחת האפשרויות לא תתממש בימים הקרובים  תשקול  תנו לחיות לחיות לפנות לבית המשפט גם בעניין החמור הזה.