27/06/2011

התלונה נגד הרפת  מבוססת על תמונות שהגיעו לעמותה. בתמונות נראית אחת הפרות ברפת כשפצע מכוער פעור במקום שבו אמורה היתה להיות הקרן השמאלית שלה. מחצית ראשה של הפרה מכוסה בדם קרוש.

 

לפי מידע שהגיע לעמותה הפצע מקורו בחיתוך הקרניים של הפרה, כנראה באמצעות קאטר. בתעשיית החלב הישראלית מסירים את הקרניים של הפרות כדי להקל על החקלאי, ולמנוע קשיים כאשר הפרה צריכה להכניס את ראשה מבעד למתקן ההאכלה. בשנת 2002, בעקבות חשיפה בתכנית כלבוטק, אסר מנהל השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות על חיתוך קרניים (למעט לאחר שווטרינר הרדים את הפרה). במקום זאת, הוא המליץ להשתמש בחומצה קאוסטית, שמעכלת את ניצני הקרן. לכאורה, הרפת נשוא התלונה הפרה את ההנחיה הזו.

 

יש לציין שבקרני הפרה ישנם עצבים. הן החיתוך הפיזי של הקרן והן העיכול של ניצני הקרן באמצעות חומצה, גורמים לפרה סבל בדרגות שונות.

 

אתי אלטמן, דוברת תנו לחיות לחיות, מסרה: "תמונות מזעזעות מסוג זה אינן חריג. מראות של אכזריות מתגלים כל פעם שאזרח תמים מבקר ברפת. חיתוך קרניים, פרות שסובלות מעטינים ענקיים, והעינויים שנגרמים לפרה האם כשמפרידים ממנה את העגל שרק נולד – זה המחיר האמיתי של הקוטג'".

מצורפים הנחיות השרותים הוטרינרים.