23/06/2011

 

בית משפט השלום באשדוד

ת"פ 1506-08 מ.י. תביעות לכיש-שלוחת אשדוד נ' מ.

 

 

01 יוני 2011


בפני כב' השופטת רובין לביא

 

המאשימה

מ.י. תביעות לכיש-שלוחת אשדוד

 

נגד

 

הנאשם

ע. מ.

 

     

נוכחים 

ב"כ התביעה – עו"ד ליאורה יעבץ

סנגורית  : עו"ד פנינה בן יוסף

נאשם

גזר דין

הנאשם זוכר לאחר השמעת הראיות , זיכוי מלא מעבירה אחת של האיום , זוכה מחמת הספק מהסגת גבול וגרם נזק בזדון אך הורשע בעבירה של איום והתעללות בבעל חיים בניגוד לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים).

כפי שציינתי בהכרעת הדין בהרחבה , על רקע סכסוך בינו לבין המתלונן , שהעיד כי הנאשם וחברו הקניטו את הכלבים שלו בעת שטייל עמם ברחוב ובעט בהם הוא  ביקש שיפסיקו , הם סרבו לכן הוא חזר עם הכלבים הבייתה.

לאחר מכן הנאשם טפס על הסורג של החלון בקומה הראשונה דרכו קילל וגידף המתלונן שפך עליו מים מסיר כדי שירד , אך הדבר הכעיס את הנאשם אף יותר לכן איים עליו שיהרוג אותו, טיפס שוב והואיל והייתה גורה ליד המעקה החל למשוך אותה מבעד לסורגים . מדובר בגורה בת חודשיים שלא יכלה להוציא את ראשה מהסורגים והואיל והייתה קשורה לא היה לה  לאן לברוח כפי הנראה ניסה להוציאה מהסורגים אך הרווח היה קטן לכן מתאר שהגורה החלה להחנק בשלב זה המתלונן התערב בניסיון להדוף הנאשם מאחור, המתלונן עזב את הגורה וירד למטה.

הנאשם בחור צעיר , תושב #####, שבאותה תקופה גר ועבד ב#####. לחובתו הרשעה ראשונה מבית משפט לנוער בגין סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה , חבלה בזדון לרכב, הזק לרכוש בזדון והסגת גבול, בגין עבירות אלה נדון לקנס , התחייבות ומאסר מותנה וכן לחובתו הרשעה משנת 2008 בגין שימוש בסם בגינה נידון למאסר מותנה , התחייבות ופסילה מלנהוג למשך 4 חודשים.

התובעת עותרת לעונש מאסר בפועל , עם רכיבי ענישה נוספים . הסנגורית טוענת שבגין עבירה זו של התעללות בבעל החיים שהיא ברף התחתון , אין הצדקה להטיל עונש מאסר בפועל וזאת לאור רף הענישה המקובל.

גם התובעת המציאה פסקי דין מהם עולה שבגין עבירות חמורות מאלה הוצאו פסקי דין למשל, בערעור פלילי, עפג באר שבע 13290-02-10 : בית משפט שלום אילת גזר דינו של נאשם בגין מסכת קשה של התעללות בבעלי חיים , הכשלת שוטר, תקיפת שוטר, כששם הנאשמת התאכזרה לשני כלבים , אחד שהשליכה אותה מחלון קומה רביעית , הכלבה הבוגרת חזרה אליה והיא שוב השליכה אותה מהחלון וגרמה להם חבלות קשות כולל ריסוק רגליים  בהמשך עברה עבירות כלפי השוטרים ונדונה ל 3 חודשי מאסר בפועל  בבית משפט מחוזי ודעת מיעוט הייתה לריצוי בעבודות שירות לתקופה של 6 חודשים וכן , בגין אירוע של התעללות :הרעבת סוסים , עזים, כבשים , חמורים וכליאת כלב בכלוב , כתוצאה מכך שני סוסים מתו מתת – תזונה בית משפט הסתפק בעונש של 14 ימי מאסר במסגרת ערעור הצדדים התפשרו והסכימו ש 14 ימי המאסר ירוצו בעבודות שירות.

ת.פ1328-04 בבית משפט שלום בבאר שבע, שיסוי כלבו בכלב אחר בארגון של כלבים כתוצאה כלבו נפגע מעל העין ונידון לקנס בסך 6000 ₪ , בתיק פלילי  2784/08 בית משפט שלום באר שבע – איום והתעללות    אחז בגור בפניו , היכה בפניו , בית משפט הטיל עליו 14 ימי מאסר, חודשיים מאסר והחייבות כספית וזאת עת היה כבר במאסר וזאת נוכה מהמעצר.  בית משפט מחוזי בנצרת בתיק 1406/05 – בית המשפט המחוזי התערב בהחלטה שלא להרשיע נאשם בצו של"צ ופיצוי. סטודנט למשפטים טען כי כלבה שוטטה באזור מגוריו ותקפה כלבים אחרים, הוא ירה בה, גרם לפציעתה בהמשך אחז בזנבה וגרר אותה לעבר פח אשפה ושוב ירה בה והשליך את גופתה לפח לאחר שבית המשפט קבע כי ראוי היה להרשיעו , הסתפק ב חמישה חודשים מאסר מותנה .

תיק פלילי 7533-01 שלום בתל אביב- הורשע בכך שבעט בחתולה , גרם למותה נדון ל 7 חודשי מאסר מותנה וקנס.

המחוקק נאלץ להחמיר בענישה בשל ענישה המקלה והמסר שיש בכך להעביר לציבור .

בדיוק כפי שהחמלה האנושית מתעוררת עת מתעללים באדם שהוא חלש ופגיע ונעדר הגנה, תינוק , זקן וכל חסר ישע , כך מתעוררת החמלה האנושית מול התעללות בבעל חיים . שאף הוא , כילד, נעדר הגנה.

אדם שנפשו איננה מזדעזעת ממעשים אלה, סופו שיפגע גם באדם.

אדם שאין לו תחושת מוסר וצדק, פסיכופט בעל נפש מעוותת מתחיל דרכו כילד המתעלל בחתולים ומסיים דרכו כבגיר הנוטל חיי אדם .

על חברה מתוקנת להביע שאת נפשה ממעשים חמורים אלה .

אולם, דווקא מתוך הפסיקה המנחה אותי עולה, כי בגין התעללויות במקרה שלפני הסתפקו במעצר קצר.

במקרה זה ביקשתי שתתקבל חוות דעת ממונה כי אכן סברתי שזה העונש הראוי כעתירת התביעה. לא נתקבלה חוות דעת ממונה שכן כפי הנראה הנאשם משתמש בסמים וסרב לתת בדיקות שתן לכן מן הראוי עתה לגזור דינו למאסר לריצוי בכלא. אולם לאחר עיון באותם פסקי דין  השתכנעתי כי המקרה שבפני הוא ברף התחתון שכן לא גרם חבלה לגור, ולמעשה הנאשם גם היום טוען שזה היה בצחוק והוא עצמו אוהב כלבים  וישלו בבית כלב.

כמו כן מדובר באירוע שאירע לפני 4 שנים  באוגוסט 2007 לכן אמנע מעונש מאסר לחלוטין אולם יחוייב בתשלום קנס ובפיצוי של ממש ל "תנו לחיות לחיות "

 

 

      

 

בהתחשב במהות העבירה ונסיבותיה ולאחר שקילת האינטרס הציבורי מול נסיבותיו/ה       האישיות של הנאשמ/ת ועברו/ה, אני דנה את הנאשמ/ת לעונשים הבאים:

 

1.         קנס בסך 1,500  ₪, או   150 ימי מאסר תמורתו.

הקנס ישולם ב-   5 תשלומים שווים ורצופים החל מה- 10.8.11

 

אם לא ת/ישלם אחד מן התשלומים במועדם יעמוד כל הקנס לפרעון מיידי.

 

 

2.         אני מטילה על הנאשמ/ת 6חודשי מאסר על תנאי למשך   3 שנה/ים והתנאי הוא שלא ת/יעבור העבירות בהן הורשע .

 

3.         הנאשמ/ת ת/יחתום על התחייבות בסך 10,000   ₪ להימנע מביצוע העבירה/ות בה/ן הורשע במשך  3  שנה/

            אם לא ת/יחתום על ההתחייבות, ת/יאסר למשך90 ימים.

 

יפקיד סכום של 5000 ₪ ב – 5 תשלומים שווים ורצופים  החל מה-10.8.11 עבור עמותת  "תנו לחיות לחיות" .אם לא יעמוד בהפקדה הסכומים ייגבו כקנס החל מהתשלום הראשון  

 

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

 

 

 

<#2#>

 

 

<#3#>

 

ניתנה והודעה היום כ"ח אייר תשע"א, 01/06/2011 במעמד הנוכחים.   

 

5129371

 

רובין לביא 54678313

54678313

 

רובין לביא, שופטת

נוסח מסמך זה כפוף לשינויי ניסוח ועריכה