10/09/2017

תגיות:
,,

השבוע התייצבנו בבית המשפט המחוזי בת"א כדי להגן על בעלי החיים באזור אפולוניה.

במובלעת בין הרצליה לשפיים נשארה מובלעת טבע שהיא ביתם של בעלי חיים רבים. בחורשות הסמוכות לחוף הים מוצאות ציפורים מנוח בעונת הנדידה, כשהן מגיעות תשושות לחופי הארץ. מכרסמים בונים את מאורותיהם בשטחי החמרה. שועלים, דרבנים, תנים ונמיות מצאו כאן הגנה מהבניה המתרחבת שמשתלטת על מה שהיתה ארצם. ועדר צבאים מצא כאן נחלה.

אבל הקרקע בין הרצליה לשפיים יקרה מאוד. ורשות מקרקעי ישראל רוצה לעשות ממנה רווחים נאים. לשווק אותה להקמת פרוור למיליונרים. בדיונים בוועדת התכנון נאמר כי רק ערך הקרקע לכל יחידת דיור יהיה כמיליון ₪, ורשות מקרקעי ישראל רוצה להקים במקום למעלה מ-2,600 יחידות דיור!

הפרוור מתוכנן בצמוד לפארק הלאומי "אפולוניה", ולהיבנות באופן שרצועת החוף ומצוק הכורכר של הפארק יהפכו לחוף הים של הפרוור – עם גישה חופשית וכניסות מתוך הפרוור, ושפע של מתקני פנאי ונופש.

כמובן, המשמעות היא שהשטח יופקע מידיהן של חיות הבר, שבתיהן יהרסו, ושאלו מהן שבשולי הבינוי או בשטח ה"פארק" לא יוכלו להתקיים בשל הפעילות האנושית האינטנסיבית.

ומה אומרת רשות הטבע והגנים המופקדת על הגנת הטבע וחיות הבר?

רשות הטבע והגנים הצטרפה ליוזמה להקמת הפרוור תמורת הבטחה שיקצו לה שטחי מסחר מניבי הכנסות כספיות.

בדיון השבוע התייצב נציג רט"ג כדי להגן על התכנית, ולשאלת עורך הדין שלנו הודה שברשות לא ערכו אפילו מסמך שיעריך את ההשפעה של הקמת הפרוור על הטבע ובעלי החיים בפארק אפולוניה ובסביבתו!

כעת נותר לחכות להכרעת בית המשפט ולקוות שהוא יגן על בעלי החיים שהופקרו בידי הרשות האחראית להגנתם.

קרדיט תמונה: רמי זאבי