13/07/2011

  

לכבוד:

מר בנימין נתניהו

ראש הממשלה

                                                                     

          הנדון: הצילו!!! 

״גדולתה של אומה וקדמתה המוסרית נמדדות ביחסה לבעלי-החיים שבקרבה״ – מהטמה גנדי


מר נתניהו היקר,

זהו מכתב פנייה נרגש ודחוף עקב תקופה נוראית של ירידה חדה באיכות חייהם של בעלי החיים בישראל.

עמותת תנו לחיות לחיות מקבלת מידי יום עשרות ומאות פניות מהציבור הרחב ולצערנו נבנית לנו תמונה עגומה של מציאות אלימה המתבטאת בפגיעה מתמדת בבעלי חיים ובעיקר בכלבים וחתולים ובהיעדר יכולת שליטה של הרשויות המוניציפליות לטפל במצוקות.

יש לציין כי המשרד להגנת הסביבה בראשותו של  השר גלעד ארדן מסייעים לנו ככל שהם יכולים על הצד הטוב ביותר, אך המצוקה הכללית הולכת וגדלה וחוסר האונים בטיפול בפניות גדל אף הוא.

הרשויות המקומיות, משרדי ממשלה ותחנות משטרה מפנות מקרים המגיעים אליהם אל עמותת "תנו לחיות לחיות" כאשר העמותה אינה נתמכת כלל ע"י המדינה אלא על-ידי בני אנוש טובים שנקלעו על לא עוול בכפם למקומות בהם המדינה נכשלת באופן קבוע בטיפול במצוקות.

בישראל כיום חיים כ- 2,000,000 חתולי רחוב והגורם העיקרי למצוקתם של חתולי הרחוב הוא בני-אדם. חתולי הרחוב חשופים להתאכזרות של בני-אדם בכל רגע מחייהם הקשים. גורי חתולים סובלים מהתעללויות קשות עד מוות של ילדים, בני נוער ומבוגרים. הם, כמו גם חתולים בוגרים שנופלים לידי מתעללים, מוצאים את מותם בשיטות מחרידות באכזריותן, שכוללות חניקה, שריפה, הכאה למוות, שבירת אברים, דריסה מכוונת, הרעלה, שחיטה, תקיפה רצחנית, זדונית ומכוונת של כלבים שאנשים משסים בהם ועוד. כל אלה נעשים מתוך פחד, אמונות טפלות, זדון, אלימות ואטימות לסבל הזולת.

בנוסף לחתולים הנאלצים לחיות ברחובות, מעריכים שבבתים בישראל יש עוד כ-300,000 חתולים. חלקם נאספו מהרחוב, אן גם מתוכם נפלטים לרחוב בקביעות, בעל-כורחם, חתולים נוספים, בעקבות טיפול לא אחראי או הפקרה בידי אותם האנשים, שלכאורה אימצו אותם לבתיהם ולחייהם.

הפיתרון: העברת תקציב הגיוני לעיקור וסירוס החתולים = שליטה באוכלוסיית החתולים ופיתרון בעיות הנובעות מחוסר שליטה באוכלוסיה זו.

אדוני ראש הממשלה, בעיית האלימות כלפי כלבים במדינת ישראל אף פעם לא היתה כה חמורה ומידי יום אנו מטפלים במקרים קשים מאוד המעוררים דאגה רבה מהתנהגותו והתייחסותו של הציבור כלפי הכלבים.

בנוסף, כלבים רבים ננטשים ונמצאים משוטטים בערי וברחובות ישראל ובעיקר עכשיו בעונת החופשים (חגים, חופש מלימודים וכד') שזהו זמן "מצוין" להיפתר מבעלי החיים שאינם רצויים עוד בבתי הבעלים שלהם.

 

הפיתרון: העברת תקציב הגיוני ומכובד לעיקור וסירוס הכלבים. בנוסף, העברת חוקים שיחייבו בעלי כלבים לקחת אחריות מלאה על בעל החיים. (במסגרת חוק צב"ח).

אדוני ראש הממשלה, עמותת "תנו לחיות לחיות" מסייעת כיום גם לארגונים נוספים העוזרים לבעלי חיים אך כתוצאה מעלייה משמעותית בפניות הציבור לטיפול בבעיות וירידה בתרומות הציבור כתוצאה מהמצב הכלכלי אנו עשויים לעמוד בפני משבר חמור ביותר של חוסר שליטה בבעלי החיים בישראל וריבוי החיכוכים בין בני האדם לבעלי החיים ויצירת משברים.

אנו מבקשים את התערבותך המיידית ומבקשים בנוסף להיפגש עמך ולהעביר לך באופן אישי את תחושות התסכול אותו אנו חווים בעבודה הכל-כך קשה והחשובה הזו. 

ברוח זו קבע השופט מישאל חשין, כי

 

 

״האדם מצווה להגן על החיה כחלק מן הציווי המוסרי להגן על החלש.״

 

             בברכה,

אתי אלטמן, דוברת עמותת "תנו לחיות לחיות"

לחתימה על העצומה לראש הממשלה לחצו כאן

מצורפת תגובת ראש הממשלה למכתב בקובץ PDF