05/09/2017

תגיות:
,,

מאכיל/ה חתולים? חשוב להכיר!

מזה 20 שנה אתי פדידה נוהגת להאכיל חתולים בבית שמש.
לפני כשנה וחצי החל מישהו לשפוך את האוכל שהיא מעניקה לחתולים ולנפץ את קערות המים שהיא מניחה עבורם. "הייתי מגיעה בבוקר להאכיל ומגלה כי מישהו במזיד פגע בהן ומנע ממני להאכיל ולהשקות את החתולים המסכנים. נוסף על הפגיעה בחתולים ומניעת אוכל ומים מהם, כסף רב שאני משקיעה בקניית אוכל חתולים יורד לטימיון." סיפרה אתי.
מאחר והדבר חזר על עצמו, הציבה אתי מצלמות על מנת לעקוב ולהבין במי מדובר.
בעזרת הצילומים איתרה אתי את האדם שמזיק לתחנות ההאכלה שלה, התעמתה איתו והוא אף הודה במספר פעמים בהם ביצע הפרעה להאכלת החתולים.
אתי פנתה למשטרה, אך התיק נסגר. בסיוע המחלקה המשפטית של 'תנו לחיות לחיות' שיגרה אתי מכתב התראה לאותו אדם, בו הוסבר כי האכלת החתולים שמבוצעת על ידה, נעשית בהתאם לחוק וכי הוא נדרש להפסיק להפריע להאכלתם.
ההפרעה לא פסקה ובידי אתי לא נותרה ברירה והיא הגישה תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בסיוענו.
בשבוע שעבר נדון התיק בבית המשפט לתביעות קטנות בבית שמש. במסגרת פסק הדין הורתה השופטת לנתבע לפצות את אתי ופסקה פיצוי כספי לגבי המקרים בהם הצליחה להוכיח כי הנתבע הזיק והפריע להאכלת החתולים. בנוסף, על אף שתחנת ההאכלה אינה תחנת האכלה מוסדרת, קבעה השופטת כי הנתבע לא הוכיח בשום צורה כי מדובר במפגע תברואתי, ולפיכך ציינה: "הנתבע לא היה רשאי למנוע מהחתולים את האוכל ולפגוע בכיסה של התובעת".

'תנו לחיות לחיות' מברכת על פסק הדין ומדגישה כי היא רואה בחומרה יתרה כל פגיעה בחתולים או התנכלות למאכיליהם.
על פסק הדין הזה להוות תמרור אזהרה למבקשים להפריע להאכלת חתולים. אין לקחת את החוק לידיים. אדם אשר חושד כי האכלת החתולים באזורו אינה מבוצעת כדין, יתכבד ויפנה לווטרינר הרשותי שיבדוק את המקרה ובמידת הצורך יתן הנחיות להסדרת הנושא.