03/05/2011

להלן תוכן המכתב כפי שהגיע למשרדנו:
 
"ביום שבת, 30.04.11, יצאנו מספר חברים עם כלבינו מבאר-שבע לטייל באזור חבל לכיש, 7 ק"מ צפונית לקיבוץ שומריה על כביש 358. ישבנו לעשות פיקניק בחורבה על גבעה סמוכה לאתר הבנייה עבודות פיתוח ותשתיות להקמת היישוב נטע/מרשם (לינק למפה). בזמן הפיקניק עמדו לידנו שני נערים (בדואים), עם שני כלבים  שעובדים בשמירה באתר הבנייה וצפו בנו. כאשר סיימנו  

לאכול והלכנו לכיוון כלי הרכב שמנו לב שאחת הכלבות שלנו נעלמה, דבר שלא כ"כ אופייני לה. שמנו את הדברים באוטו (כ 100 מ') וחזרנו לגבעה לחפש אותה. החשש הראשוני שלנו היה שהכלבה נפלה לאחד מבורות המים הרבים שבאזור הגבעה. במקביל נעלמו גם הנערים עם שני הכלבים שלהם. אחד מאיתנו ניגש לאתר הבנייה ושאל אותם אם הם ראו את הכלבה. הם הכחישו כל קשר לעניין ובמשך שלוש השעות הבאות עזרו לנו לחפש אותה באזור, במיוחד בבורות המים. אחרי חיפוש מאומץ, הגענו למסקנה שלא סביר שהיא באחד הבורות והחשד כלפי הנערים גבר, לכן חיפשנו אותה באתר הבנייה. אחרי חיפוש נרחב באתר שלא העלה דבר והמשך הכחשות מצידם החלטנו להתרחק מהאתר ולתת להם אפשרות לשחרר אותה היא אצלם. אחרי מספר דקות ראינו מרחוק אדם מבוגר (בדיעבד אבא שלהם) מגיע עם רכב לאתר ומנפנף לנו שניגש אליו, מייד אח"כ הכלבה יצאה אלינו בריצה מהאתר. כמובן ששמחנו מאוד שמצאנו את הכלבה והיא בריאה ושלמה כי היינו כבר על סף ייאוש אבל זה רק חלק מהסיפור.
בזמן החיפוש באתר נחשפנו למעשה מזעזע מצד הנערים. אחד מהם הוציא משום מקום כלב במצב גופני מזעזע (מצורפות תמונות שמייצגות רק באופן חלקי) ולפני שהספקנו להבין מה קורה הוא שיסע את הכלב שלו בכלב המסכן. התפתח קרב רציני בין הכלבים שנפסק רק בהתערבות שלנו. כמובן שצעקנו על הנערים אבל הם רק בהו בנו במבט משועשע. 
כשהכלבה שלנו ברשותנו חזרנו לאתר הבנייה והתעמתנו עם האב והנערים. האב התנצל ואמר שהוא בשום אופן לא ידע שזה מה שהילדים שלו עושים. משם נסענו לתחנת משטרת העיירות (בצומת שוקת) והגשנו תלונה, גם על גניבת הכלבה וגם על עברה על חוק צער בלי-חיים. 
יומיים לאחר מכן דיווחנו על.האירוע לעמותת "תנו לחיות לחיות" שהסכימו להירתם לעניין ולקלוט את הכלב. נסענו לאתר כדי לחלץ משם את הכלב אבל הכלב לא היה שם, לדברי האב שנכח במקום הכלב נלקח ע"י הרשות המקומית/אזורית. לדבריו ביום שבת, מייד אחרי שהלכנו משם הגיע נציג של הרשות (אני מניח שהכוונה למ.א. לכיש), אמר שהתקבלה תלונה מהמשטרה ולקח את הכלב. אני רוצה לציין שאני מפקפק באמינות הסיפור. האב ידע שאנחנו פונים למשטרה ויתכן שכדי "להעלים ראיות" הוא הלקח את הכלב משם והמציא את הסיפור הזה".

העמותה פנתה לסנ"צ חיים פדלון- ראש מדור הגנת הסביבה.
אנו מבקשים מתושבי באר שבע המתגוררים בקרבת המקום- לפקוח עיניים ולדווח לנו על כל פעילות חשודה לכאורה, כלפי בעלי חיים הנמצאים בקרבת המקום. 036241776 או למייל [email protected]