13/04/2011

תגיות:
,,,,,,,

העמותה התערבה במקרה והגישה תלונה ליחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות. פקחים של העיריה ושוטרים הגיעו למקום ולאחר דין ודברים עזבה המשאית את המקום – ואנחנו מקווים שישירות לנקודת היעד. גם אם מדובר במשחטה, לפחות הסבל שבהחזקה על המשאית התקצר. למחרת הגישה העמותה תלונה מסודרת למשרד החקלאות, ובה היא דורשת לחקור את המקרה ולמצות את הדין עם הנהג ועם אחראים אחרים להובלה.

לפי החוק בישראל, הובלה של בקר, צאן, גמלים וחזירים חייבת להתבצע ברציפות וללא הפסקות. מהרגע שבו מעמיסים את בעל-החיים הראשון עד לרגע שפורקים את האחרון, אסור שיעברו יותר משש שעות (ארבע שעות אם מדובר בחזירים). ישנן עוד הוראות רבות שחלות על ההובלות האלו  – מבחינת הצפיפות, האוורור, אופן ההעמסה והפריקה, הגבלה על הובלה בשעות חמות ועוד. הוראה חשובה אוסרת, ככלל, על הובלה של בעלי-חיים חולים ופצועים (למעט לצורך הבאה לטיפול רפואי). בין היתר, אסורה הובלה של פרות שאינן מסוגלות לעמוד בכוחות עצמן, תופעה מוכרת בתעשיית החלב העכשווית, בשל העטין הענק והמעוות שגוף הפרה מתקשה לעמוד במשקלו.

זה הזמן להזכיר שקיימות תקנות בתוקף בנוגע להובלת בקר, צאן, חזירים וגמלים. חריגה מהן היא עבירה פלילית.

עזרו לנו לאכוף את התקנות האלו!

ראיתם בכביש משאית שמובילה בקר, צאן, חזירים או גמלים, או ראיתם משאית כזו בצדי הדרך, ויש לכם חשד שבוצעה עבירה על החוק? שילחו לנו הודעה מסודרת.

לא תמיד, כמובן, מדובר בעבירה – הסטנדרטים בחוק לא גבוהים במיוחד. כאשר מדובר בעבירה, חשוב שיהיו לנו כלים להוכיח אותה – וזה אומר: תיעוד טוב ומפורט.

חשוב מאוד שתרשמו את המקום והשעה בהם ראיתם את המשאית, את מספר הרישוי או את מספר הרישוי להובלת בעלי-חיים (שצריך להופיע בשלט על דופן המשאית, באותיות ירוקות על רקע לבן). חשוב גם לצלם את המשאית ואת בעלי-החיים שעליה באופן ברור ככל הניתן. אם התלונה היא על צפיפות, חשוב שתנסו לספור את בעלי-החיים על המשאית. אם המשאית חונה והדבר אפשרי, רצוי לנסות למדוד (גם אם רק בערך) את האורך והרוחב של תא המטען שבעלי-החיים מוחזקים בו.