05/04/2011
חזירים הם בעלי-חיים אינטליגנטיים במיוחד, יותר מכלבים. במבחני אינטליגנציה, שפותחו עבור שימפנזים לפי סטנדרטים אנושיים, הם הצליחו כמו קופי האדם. הם סקרנים, חכמים, חקרנים וידידותיים.
הם בעלי-חיים חברתיים. המבנה החברתי האופייני להם הוא קבוצות נקבות מטריארכאליות. כשמגיע זמנן ללדת, החזירות מתרחקות מהלהקה, בוחרות להן מקום מוגן ומקימות להן קן נוח. כשהצאצאים גדלים מעט, החזירה חוזרת לעדר ומגדלת את החזרזירים בצוותא עם חברותיה לעדר ועם צאצאיהן. בגיל ארבעה חודשים לערך החזרזירים נגמלים. הזכרים יפרשו בסופו של דבר מהלהקה וינועו לבדם במרחבים גדולים. חזירות אחיות שומרות על קרבה גדולה כל חייהן.
כשלא כולאים אותם, חזירים מנצלים שטחים נרחבים: בבר הם נעים במרחבים של אלפי דונמים. חזירים מפרידים בין מקומות למנוחה, אזורי אכילה ומקומות לעשיית הצרכים. הם בעלי-חיים סקרנים וחקרנים מטבעם. גם כשניתן להם מזון בשפע, הם מקדישים זמן רב לחיטוט וסקירה של סביבתם.
בתעשיית הבשר, בעלי-החיים הנבונים הללו נדונים למאסר עולם במכלאות צפופות, חשופות, נטולות גירויים. המוצא היחיד לסקרנות שלהם הוא הזנבות של חבריהם למכלאה. הם מכרסמים את הזנבות של חבריהם מתוך שעמום, ופוצעים אותם. ה"פתרון" של התעשיה: קיצוץ הזנבות. 
חזירים תמיד יקפידו לעשות את צרכיהם במרחק ממקום המרבץ שלהם. בתנאים טבעיים, החזירים מבלים את השעות החמות בהתפלשות במים. הם אינם מזיעים, וזו דרכם להתנקות ולצנן את גופם. במכלאות הצפופות והלוהטות הם נאלצים להתפלש בהפרשותיהם.
החזירות המשמשות כמכונות הולדה מוחזקות משך מרבית חייהן בבידוד בתאי ריסון צרים. תאים אלו לא מאפשרים להן תזוזה – גם לא להסתובב במקום. לאחר תקופה שבה החזירה מנסה באופן נואש להיחלץ מהתא, היא נכנסת לאפתיה או מגלה סימנים של שיגעון.
זהו רק קצה הקרחון של הזוועה. לא נפרט כאן את ההשפעות של ניתוק החזרזירים מאמם כשהם בני ארבעה שבועות בלבד, וגם לא על הסירוס וקיצוץ השיניים – הכול ללא הרדמה. נחסוך מכם גם את העובדות בנוגע לשחיטת החזירים הצעירים והאמהות שכבר אינן "יעילות" מספיק עבור התעשיה.
תנו לחיות קוראת למשרד החקלאות לאכוף את החוק ולמנוע את המעשים האכזריים ביותר כלפי החזירים. אבל כולנו יודעים: דרישות החוק אינן מספיקות. חזירים הם חברים. וחברים לא מנצלים חברים ולא אוכלים אותם.