30/03/2011

"להלן השתלשלות העניינים:

ניקי אומצה על ידינו לפני 4 שנים בSOS הרצליה. לפני שנתיים עקב מעברינו לארה"ב היא נמסרה לאימוץ אצל משפחה ברמלה ומהם הם היא ברחה בתחילת החודש ומשם הגיע למכלאה ולידיהם של לידיה ועדי המקסימות.
 
1.      בתאריך ה-27 למרץ, 2011, אביו של בעלי  קיבל טלפון מהמרכז הוטרינרי ברעננה ונאמר לו שכלבתי ניקי נמצאת במכלאה העירונית לאחר שנמצאה משוטטת ברעננה.

2.      נאמר לאשר כי עליו לשלם סכום של למעלה מ-2000 ש"ח בכדי שיוכלו לפתוח בהליך אימוץ עבור הכלבה. לאחר דין ודברים הוחלט כי  ישלם סכום של 500 ש"ח (קנס עבור שוטטות) וכן כ-200 ש"ח נוספים עבור העברת בעלות, וזאת בכדי שיוכלו לפתוח בהליך אימוץ עבור הכלבה. הובטח לאשר בשיחה זו כי תוך שבוע ימים הכלבה תישלח לאימוץ.

3.      לאחר שאשר נתרצה כי זהו הפתרון הראוי עבור הכלבה, הסכים לשלם את הסכום הנ"ל טלפונית וכן שלח בפקס טופס הסכמה להעברת בעלות כפי שהתבקש לעשות.

4.      לאחר שיצר עימי קשר בכדי לספר לי את המקרה, ביקשתי כי הכלבה תועבר חזרה לעמותת "צל לחיים" בכדי שיוכלו לפתוח הליך אימוץ מוסדר עבור הכלבה שכבר היתה ברשותם בשבוע שלפני. במקביל, התקשרתי לעמותה זו-ללידיה- בכדי שיוציאו את הכלבה מהמכלאה עוד באותו יום.

5.      נציגי העמותה יצרו קשר עם המרכז הוטרינרי אך שם נאמר להם כי הם לא מוכנים למסור פרטים עודות הכלבה וגם לא לשם אימוץ.

6.      עקב כך, כחצי שעה בלבד לאחר שנשלח כתב הויתור בפקס, יצרנו קשר עם מנהלי המכלאה ברעננה בכדי לבקש לשחרר את הכלבה לידינו, במטרה להעבירה לעמותה לאחר מכן. מנהל היחידה הוטרינרית סירב בכל תוקף לבקשתנו, בתואנה שנחתם כתב ויתור על בעלות הכלבה ועל כן אין לנו כל זכות לגביה. באותה בשיחה ציינתי כי העברת הבעלות אינה בתוקף מכיוון שלא נחתמה ע"י הבעלים החוקי של הכלבה, הח"מ. באותו הזמן פיקסס  מכתב נוסף בו נאמר שכתב הויתור בטל וכן שאין לבצע כל פעולה עם הכלבה עד להגעתינו למכלאה למחרת בבוקר.

7.      כשעתיים לאחר כך התקשר ד"ר יוסי שמחון, הוטרינר העירוני לאשר, ואמר כי הוא מצטער על כך ש"הטעה" אותו וכן כי הכלבה הורדמה כמספר דקות לאחר קבלת כתב הויתור. מיותר לציין כי אשר מעולם לא היה חותם על כתב הויתור או משלם כל סכום לשירותים הוטרינריים אילו ידע כי הכלבה תוצא להורג שתי דקות אחרי.

8.      מעשיו של ד"ר יוסי שמחון עולים כדי הונאה, וכן המתה של בעל חיים שלא כדין שכן כתב הויתור הוצא במרמה. בנוסף, קבלת הכספים על ידו הייתה שלא כדין שכן כל הכספים שולמו בכדי שלכלבה יהא הליך שיחרור ואימוץ מוסדר מהמכלאה.

9.      ד"ר שמחון עוד הספיק לטעון בחוצפתו בשיחה השנייה כי מצבה הבריאותי של הכלבה (תת-תזונה) הוביל להחלטה להרדימה. מכיוון שהכלבה נבדקה ונמסרה לאימוץ ע"י עמותת צל לחיים באותו היום בו הגיעה למכלאה (20.3) נראה כי יש קשר ישיר בין מצבה הבריאותי הרעוע לכאורה של הכלבה לשהותה במכלאה. האם אין זה תפקיד המכלאה להזין את הכלבים, כל שכן הם דורשים כסף עבור שהותה במכלאה? ד"ר שמחון טען כי היה שבוע גשום ואין לדעת היכן שהתה הכלבה, רק שהוא לא חיבר כי היתה תחת אחריותו באותו שבוע.

10.  אנחנו מתכוונים, בנוסף להגשת תלונה במשטרה על קבלת דבר מה במרמה והריגת בע"ח בניגוד לחוק (שכן כתב הויתור הוצא במרמה), לפנות לכל גורם רלוונטי בכדי שהאחראים על המעשה יועמדו על עונשם, לרבות עיריית רעננה, השירותים הוטרינריים ובריאות המקנה, כלי התקשורת ובית המשפט.

נשמח לעזרתכם"

 
בשבוע החולף, פרסמנו כאן מספר כתבות מזעזעות שמוכיחות, לכאורה, כי מספר וטרינרים רשותיים במדינת ישראל פועלים כאוות נפשם!

התשמע קולי  הוא מקרה אחד

מיתר למען החיות הוא מקרה שני

ובפייסבוק
– תמונות קשות מהמכלאה בראש פינה.

 
העמותה פועלת ללא הרף על מנת להביא לשינויי וכבר השבוע תיפגש עם שרת החקלאות ותדון עמה במקרים קשים אלו. אנו באמת זקוקים לכם במאבק הזה!!! 
אם לא נתאחד ונדרוש שינויי-דבר לא ישתנה!
 

הצטרפו אלינו למאבק וצרפו את חבריכם!!

השמיעו את צעקתם:

שרת החקלאות ח"כ אורית נוקד

http://www.moag.gov.il/agri/services/pniot/

פקס: 9485835 – 03

הממונה על חוק צב"ח:

[email protected]

ד"ר דגנית בן דב

 
מוזמנים לשלוח לנו העתקים של המכתבים:

[email protected]