28/03/2011

להלן פרטי המכתב הראשון ששלחה העמותה.כאמור, אחרי שלא נתקבלה כל תגובה, נשלחו עוד שני מכתבים נוספים:

לכבוד
ראש עיריית אשקלון
מר בני וקנין
רח' הגבורה 7
ת.ד. 9001
אשקלון
   19 בדצמבר 2010
       
       
בפקס': 08-6792508
ובדואר רשום
                               

כבוד ראש העיר,

הנדון: העסקת וטרינר נוסף במחלקה הווטרינרית באשקלון שיטפל בנושאים הקשורים לבעלי חיים ולכלביה העירונית

1.    הנני פונה אליך מתוקף תפקידי כדוברת וכאחת ממייסדי עמותת "תנו לחיות לחיות".
2.    עמותת תנו לחיות לחיות פועלת מזה למעלה מ-20 שנים להגנתם של בעלי החיים בישראל ולקידום זכויותיהם.
3.    מזה זמן רב מגיעות לתנו לחיות לחיות תלונות רבות בנוגע למצבם של בעלי החיים אשר נמצאים בכלביה העירונית, ובכלל זה תלונות על היעדר טיפול וטרינרי רפואי הולם לבעלי חיים פצועים, בין היתר מפאת העובדה שבעלי חיים שנזקקים לטיפול לא זוכים לו במהירות הנדרשת, ולעיתים נותרים פצועים וחולים במשך ימים רבים.
4.    מבדיקה אשר ערכה העמותה, עולה כי במחלקה הווטרינרית באשקלון מועסק וטרינר אחד בלבד, אשר הינו גם מנהל המחלקה – ד"ר גדי שרביט – וזאת למרות שבעבר, כפי שבוודאי ידוע לך, הועסקו במחלקה הווטרינרית 2 רופאים וטרינרים במשרה מלאה.
5.    ברצוני לציין, כי לאחרונה אף נפגשנו עם מנהל המחלקה הווטרינרית באשקלון, ד"ר גדי שרביט, והתרשמנו כי ד"ר שרביט עושה רבות על מנת לשפר ולהיטיב את מצבם של בעלי החיים בעיר אשקלון בכלל ובכלביה העירונית בפרט, ותודתנו, בשם בעלי החיים, נתונה לו על כך. יחד עם זאת, בהיעדר וטרינר נוסף אין ולא ניתן, בעיר שגודלה כשל אשקלון, לדאוג באופן הולם לבעלי החיים שמוחזקים בכלביה העירונית, וזאת על אף כל מאמציו הכנים וכל רצונו הטוב של ד"ר שרביט, אשר להתרשמותנו כורע תחת גודל הנטל של התפקידים הרבים המוטלים עליו כוטרינר היחיד שפועל במסגרת המחלקה הווטרינרית.
6.    מבדיקה השוואתית שנערכה על ידינו, עולה כי בעיר כמו אשקלון, אשר מונה כ-140,000 תושבים, נדרש כי במחלקה הווטרינרית יועסקו לפחות 2 רופאים וטרינרים, וכי תפקידו של אחד מהם יוקדש באופן בלעדי לטיפול בנושאים שקשורים לכלביה העירונית ולבעלי החיים ששוהים בה, לרבות מתן טיפול רפואי מיידי לבעלי חיים ששוהים בכלביה וזקוקים לטיפול.
7.    כך, לדוגמא, בעיר תל-אביב, אשר אוכלוסייתה מונה כ- 400,00 תושבים, מועסקים 6 רופאים וטרינרים במחלקה הווטרינרית – וטרינר אחד על כל 66,000 תושבים. בעיר רחובות, אשר אוכלוסייתה מונה כ-113,600 תושבים, מועסקים 3 רופאים וטרינרים במחלקה הווטרינרית.  בעיר אשדוד יש 207,800 תושבים עם וטרינר אחד. בקרית גת ישנם 47,500 תושבים עם וטרינר אחד. בעיר שדרות ישנם 20,800 תושבים עם וטרינר אחד.  בעיר נתיבות ישנם 27,000 תושבים עם וטרינר אחד. בעיר אופקים ישנם 24,100 תושבים עם וטרינר אחד. בעיר ערד ישנם 25,500 תושבים עם וטרינר אחד.
8.    נוכח האמור לעיל, ונוכח העובדה כי בהיעדרו של וטרינר נוסף נגרם לבעלי החיים ששוהים בכלביה העירונית נזק וסבל שתנו לחיות לחיות סמוכה ובטוחה שהינך מעוניין למנוע, אבקש את התערבותך הדחופה במתן הוראה לגורמים הרלבנטיים בעירייה לפעול באופן מיידי להעסקתו של וטרינר נוסף במחלקה הווטרינרית.
9.    בזמן הביניים, עד למועד העסקתו של וטרינר נוסף, אבקשך להורות כי כל בעל חיים ששוהה בכלביה העירונית ונזקק לטיפול רפואי, יועבר לטיפול במרפאה וטרינרית חיצונית. יתר על כן, על מנת לסייע ולהיטיב את מצבם של בעלי החיים שבכלביה העירונית עד שיועסק וטרינר עירוני נוסף, עמותת תנו לחיות לחיות אף תהיה מוכנה לקבל לטיפולה את בעלי החיים ששוהים בכלביה העירונית ונזקקים לטיפול רפואי, ולספק טיפול רפואי זה במחירי עלות בלבד.
10.    נוכח האמור לעיל, אבקש את התייחסותך הדחופה לאמור במכתב זה, וכן את הסכמתך הדחופה להורות כי עד לצירופו של וטרינר נוסף למחלקה הווטרינרית יועברו בעלי חיים אשר נזקקים לטיפול רפואי למרפאה וטרינרית חיצונית, או, כאמור לעיל, לטיפול תחת חסותה של עמותת תנו לחיות לחיות.

 

   בכבוד רב ובברכה,

אתי אלטמן
דוברת וממייסדי העמותה

העתק: מר אברהם בן דוד – מנכ"ל עיריית אשקלון