25/03/2011

המכתב שנשלח למנהל בית ספר שדות בת חפר:

לכבוד                                                                   
מנהל בית ספר שדות בת חפר
אשר קסו                                    

שלום רב,

הנדון: איסור  לכידת חתולים
          
בשם "תנו לחיות לחיות", עמותה רשומה העוסקת בהגנה על בעלי חיים ובשמירה על זכויותיהם, הריני פונה אליך בעניין הנדון, כדלהלן:
1.    למשרדינו  הגיעה פנייה כי הינכם  לוכדים לכאורה את החתולים בניגוד להוראות החוק.
2.    לכידת חתולים  היא לכאורה הוראה בלתי חוקית. מדובר בהוראה גורפת הפוגעת באופן חסר תכלית ובלתי-מידתי בזכויות היסוד של בעלי החיים.
3.    ההגנה על בעלי החיים מעוגנת בחוק ובפסיקת בתי-המשפט. חוק צער בעלי-חיים אוסר על התעללות בבעלי חיים, לרבות פגיעה בחתולי רחוב וברווחתם. עבירה על הוראות החוק היא עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר. מפסיקת בית המשפט העליון עולה, כי יש לתת משקל רב להגנת בעלי חיים, אלא אם הם מהווים סכנה ממשית לבני אדם. בית המשפט העליון קבע, כי שיבוש אורחות החיים של בני אדם ופגיעה ברווחתם אינם מהווים פגיעה קשה וחמורה כאמור.
4.    האכלת חתולים היא פעילות חוקית ומוסרית, הממלאת את חובתנו להגן על זכותם של חתולי הרחוב לחיות. בלעדינו, יגוועו החתולים ברעב וימותו בצמא. לנו, כבני אדם, אחריות כלפי בעלי החיים שבסביבתנו. בעלי החיים, כמונו, הנם יצורים חיים החשים תחושות של פחד, כאב, רעב וכדומה. אין לנו הזכות – המוסרית או החוקית – לפגוע בהם או להפריע לאלה המטפלים בהם.
5.    הייתי מצפה, כאזרחים רבים אחרים, כי  תברכו את התושבים  על גילוי האכפתיות וזאת במיוחד לנוכח האדישות האופפת את הציבור הישראלי בכל הקשור לרווחת בעלי החיים, דבר אשר יכול להעיד על חינוך לסובלנות ותרבות, במקום להענישם.
6.     לידיעתך אוכלוסיית חתולים בריאה ומטופלת תורמת מסייעת בהרחקת בעלי-חיים הנחשבים ל"מזיקים". אוכלוסיה לא מטופחת תסבול ממחלות, ותמותה תיצור חלל ריק שייתפס בידי חתולים אחרים.
7.    ולעניינו, הגוף היחיד המוסמך על פי דין ללכוד ו/או להמית חתולי רחוב הוא השירותים הווטרינריים, ואף זאת אך ורק על פי נהלים מחמירים ביותר, המאפשרים המתה רק במקרה של סכנה בריאותית ו/או תברואתית או מטרד חמור ביותר, וגם זאת כאופציה אחרונה ולאחר שנמצא שאין כל אפשרות אחרת להתמודד עם הבעיה, כגון על ידי עיקור וסירוס החתולים על מנת למנוע את התרבותם.
8.    על כן, המלצתנו החד-משמעית היא סירוס ועיקור החתולים במקום. רק בדרך זו תצטמצם אוכלוסיית החתולים בהדרגה, תוך שמירה על הטריטוריה מפני כניסת חתולים מבחוץ. מסיבה זו, שיטת "עקר והחזר" תופסת תאוצה בכל רחבי הארץ והעמותה עומדת בקשר רציף עם עשרות רשויות מקומיות ומספר בסיסי צה"ל.

בכבוד רב,
             אתי אלטמן, דוברת
             תנו לחיות לחיות

בתאריך 21 למרץ נשלח המכתב למנהל בית הספר מר אשר קסו ובו הבהרה בנוגע לאיסור בחוק ללכידת חתולים והעברתם למקום אחר. הנ"ל יצר עמנו קשר יום למחרת (22/03) ואיים כי יגיש תביעה בגין לשון הרע אם לא נספר לו מי דיווח על הלכידה (שאלה כשלעצמה בעייתית).
בנוסף, מיום ה-21 למרץ ועד לכתיבת שורות אלה, לא נשמע קולו של ד"ר אורי לבל הווטרינר הרשותי כשכל שרצינו  לדעת זה מדוע לכדו הוא ואנשיו את החתולים ולאן העבירו אותם.

תנו לחיות לחיות פנתה ליועץ שרת החקלאות:

לכבוד:
מר אבי לב
יועץ שרת החקלאות ופיתוח הכפר
באמצעות פקס: 03-9485835

א,נ.

הנדון: החמרת מצבם של חתולי הרחוב מצד נציגי החוק

בתאריך 21 למרץ פנתה לעמותת "תנו לחיות לחיות" (ע.ר.) הגברת ס'. הנ"ל פנתה לעמותה בעקבות לכידתם והעתקתם לכאורה של 9 חתולי רחוב משטח הסמוך לבית הספר "שדות" בישוב בת-חפר.

מבירור עימה עלתה תמונה מחרידה בה, הן מנהל בית הספר והן הווטרינר הרשותי של עמק חפר  אורי לבל ביצעו לכאורה מעשה הנוגד את חוק צער בעלי חיים  ולכדו חתולים מטופלים מתחנות האכלה. 

בתאריך 21 למרץ שלחנו מכתב למנהל בית הספר מר אשר קסו ובו הבהרה בנוגע לאיסור בחוק ללכידת חתולים והעברתם למקום אחר. הנ"ל יצר עימי קשר יום למחרת (22/03) ואיים כי יגיש נגדי תביעה בגין לשון הרע אם לא אספר לו מי דיווח על הלכידה (שאלה כשלעצמה בעייתית). השבתי לו כי אין בכוונתי לחשוף את שם המלין ושהוא יכול לעשות כל שעולה על רוחו אך זה עדיין לא נותן מענה לעבירה החמורה שבוצעה כאן לכאורה.

מיום ה-21 למרץ ועד לכתיבת שורות אלה, לא נשמע קולו של ד"ר אורי לבל הווטרינר הרשותי וכל שרציתי לדעת זה מדוע לכדו הוא ואנשיו את החתולים ולאן העבירו אותם. לצערי, טרם התקבל כל מענה ממנו חרף ניסיונותיי להשיגו. בנוסף, מזכיר מועצת בת-חפר מר יוני ארי פנה לד"ר אורי לבל בבקשה להשיב את החתולים למקומם אך קיבל תשובה שלילית.

עמותת "תנו לחיות לחיות" רואה בחומרה רבה את המעשה ומצפה לקבל תשובות מאלו אשר אמורים להוות הגנה לבעלי החיים. העמותה הגישה אתמול, 23 למרץ יום ד' תלונה במשטרת טייבה כנגד מנהל בית הספר וכנגד הווטרינר הרשותי הד"ר אורי לבל.

אבקש את התערבות כבוד השרה כמי שמשרדה ממונה ישירות על הרופאים הרשותיים ולפתוח בחקירת המקרה הזה ואופן קבלת ההחלטה התמוהה לאור העובדה כי הווטרינר ד"ר אודי לבל עבר לכאורה בצורה קשה על נוהל ביניים משב/2008/1  אשר נקבע ע"י ד"ר רוני עוזרי מנהל השירותיים הווטרינרים.

נכון לרגע זה, לא התקבלה תשובה באשר למקום אליו הועברו החתולים (תשעה חתולים) ומה עלה בגורלם. העמותה מבקשת לדעת מה נעשה עימם.

מצורף:
 
–    המכתב שנשלח למנהל בית הספר "שדות"
–    הדיווח המקורי כפי שהגיע לעמותה.
–    תלונה למשטרת טייבה שהוגשה בתאריך 24 למרץ 2011

בברכה,

אתי אלטמן – דוברת