09/04/2011

ההרג נחשף ע"י פעילים קוריאנים להגנת בעלי-חיים, מהארגון CARE, שהעלו לאינטרנט סרטים המראים את הזוועה: החזירים הושלכו, בעודם בחיים, באמצעות מיכון כבד, לבורות ענק. הם נערמו בהם זה על-גבי זה, בעודם נאבקים וצורחים. לבסוף הם נקברו חיים. 

ההרג ההמוני של החזירים נעשה במסגרת ניסיון לעצור מגיפה של מחלת הפה והטלפיים. מדובר בתוצאה טבעית של הגידול המטורף בצריכת הבשר ובתעשיות המזון מהחי בקוריאה בעשרות השנים האחרונות. לפי נתוני ארגון המזון והחקלאות של האו"ם, גדלה צריכת הבשר לנפש בקוריאה פי שנים-עשר בין השנים 1962 ל-2002. כמו הישראלים, גם הקוריאנים מחקים את התזונה האמריקאית, המבוססת על כמויות גדולות של בשר, על כל השלכותיה השליליות.

 
העמותה שלחה העתק ממכתבה לשר החוץ אביגדור ליברמן. במכתב ציינה העמותה כי מדובר בשיטת המתה אכזרית, העומדת בניגוד לסטנדרטים בינלאומיים, לרבות הסטנדרטים של ארגון בריאות בעלי-חיים הבינלאומי. "מעשי אכזריות קשים שכאלו", כתבה העמותה, "שפוגעים ביסודות האנושיות, אינם יכולים להיות עניינה הפנימי של מדינה זו או אחרת".
 
העמותה הזכירה גם את הצורך בכינון אמנה בינלאומית להגנה על בעלי-חיים. הארגון הבינלאומי להגנת בעלי-חיים (WSPA) מקדם מזה מספר שנים יוזמה להצהרה בינלאומית על רווחת בעלי-חיים בחסות האו"ם. 
 
לפרטים על היזמה להצהרה בינלאומית על רווחת בעלי-חיים:
http://www.wspa.org.uk/wspaswork/udaw/Default.aspx
 
לדיווח ב-ynet על הרג החזירים בקוריאה (כולל הסרטון)
 
מה אפשר לעשות?
גם בישראל שיטות ההמתה של בעלי-חיים, למניעת מגיפות, הן אכזריות. בין היתר, היו מקרים בהם עופות הוחזקו בתנאי צמא ולאחר מכן הוחדר רעל עצבים למי השתיה שלהם. הצורך בהמתה של מיליוני בעל-חיים בבת-אחת נובע מגודלה של התעשייה. ככל שנצמצם את צריכת המזון מהחי, יתמעטו התופעות מסוג זה.

*בתמונה:  תאי בידוד לחזירות הרות. קרדיט: עמותת 'אנונימוס'.