09/04/2011
משתתפי התוכנית נדרשו להעביר "מחנה" ממקום למקום. חלק מה"ציוד" במחנה היו תרנגולות, שהיו קשורות בחבלים ברגליהן – חלקן למוט וחלקן לריהוט מעץ. המשתתפים העבירו אותן למקום החדש בריצה כשהן מיטלטלות באוויר, ראשן כלפי מטה, והן אחוזות באמצעות החבל הקשור לאחת מרגליהן. התרנגולות המבועתות צרחו, פרפרו ונופפו בכנפיהן. צופים נחרדים פנו לתנו לחיות לחיות להתלונן על הזוועה.
פנינית, אחת המשתתפות, סיפרה בתוכנית: "ראינו את התרנגולות וראינו שניצל". מצד שני היא טענה ש"אני אוהבת חיות". אחר-כך הציעה פנינית לקרוא לתרנגולות "פולקע א', פולקע ב', פולקע ג' ו-ד'". 
תנו לחיות לחיות מתכוונת להתלונן על ההתעללות בבעלי-חיים שנעשתה בתוכנית. לצד זאת, יש לזכור שמרחק ההובלה של התרנגולות ב"הישרדות" היה רק 300 מטר. לפני הובלתן ואחריה הן יכלו להסתובב, לנקר בקרקע ולנשום אוויר צח. "פולקע א', ב', ג' ו-ד'" הן בנות מזל ביחס לחצי מיליון תרנגולות אחרות שהובלו אתמול לשחיטה. גם הן נלקחו לכלובי ההובלה בידי פועלים בלתי-מתחשבים כשהם אחוזים בבעתה מרגליהם. הן נאספו מלולים מצחינים עפופי אדי אמוניה, ונלקחו למשחטות תעשייתיות. את שעות חייהן האחרונות הן בילו בכלובים צפופים, ללא מזון ומים. הן הובלו על משאיות למרחקים של עשרות קילומטרים. אלפים מהן מתו בדרך.
אז אם הזדעזענו מהתמונות בהישרדות, אנחנו צריכים להחליט גם בעצמנו: האם בשבילנו תרנגולות הן "מה" "רי" "קו" או "דו" או שהן פולקע א', ב', ג' ו-ד'?