21/04/2011

מעדויות רבות שהגיעו לתנו לחיות לחיות, החתולים סובלים סבל רב במהלך "האילוף" לקראת המופע וכן מתנאי החזקתם. כפי שניתן לראות בסרטונים השונים שנמצאים ברשת ובתחקירים שנערכו על השימוש בחתולים במופעי קרקס, המדובר בפרקטיקה פוגענית ובלתי טבעית, שמן הראוי לאסור.
מידע רב נוסף ניתן למצוא בכתובת http://www.facebook.com/circuse .
למטה מופיע נוסח פנייה לגורמים האחראים לעריכת המופעים בישראל, שכל אחת ואחד מכם מוזמן להעתיק לאי-מייל שלו ולשלוח, וכך לסייע לנו להבהיר לגורמים אלו מה דעתו של הציבור בישראל על ההתעללות הקשה שנגרמת לחתולים בקרקסים אלו. אנא שלחו אלינו העתק מן המכתב שאתם שולחים, לפקס' שלנו שמספרו 03-6241779 או לאי-מייל [email protected] .

רשימת האי-מיילים של הגורמים אליהם יש לשלוח את המכתב:

– הממונה על חוק צער בעלי חיים – ד"ר דגנית בן-דב, שנתנה את אישורה למופעים: [email protected]
– פ.ג.ק הפקות, אמרגן הקרקס הגדול ממוסקבה: [email protected]
– ארט-סטאר, אמרגן קרקס החתולים של קוקלצ'ב: פקס: 03-9505544 או לחץ כאן למשלוח דרך האתר.
– היכל התרבות בפתח תקווה: לחצו כאן.
– היכל התרבות בכרמיאל: לחצו כאן.
– היכל התרבות בנתניה: לחצו כאן.
– אודיטוריום חיפה: לחצו כאן.
– מתנ"ס דיונה אשדוד: [email protected] וגם [email protected]
– היכל התרבות אשקלון: [email protected]
– המשכן על שם שטיינברג חולון steinberg@r-e– holon.co.il
– אולם מופ"ת ראשון לציון [email protected]
– תאטרון גשר בתל-אביב: [email protected]
– היכל התאטרון קריית מוצקין: [email protected]
– אולם פביליון ירושלים: [email protected]
– מתנ"ס ברקוביץ', נצרת עילית: [email protected]
– היכל התרבות נהריה: פקס : 04-9520380
– היכל התרבות נס ציונה: [email protected]

שלום רב,

הנדון: קריאה דחופה להמנע מן השימוש בחתולים במופעי קרקס

ברצוני להביע את מורת רוחי ואת אכזבתי הרבה מכוונתכם לאפשר את קיומם של מופעי קרקס הכוללים שימוש בחתולים, וזאת על ידי קרקסים אשר הינם לכאורה בעלי היסטוריה בעייתית, בלשון המעטה, של יחס מחפיר וחשדות להתעללות בבעלי חיים, כפי שהתפרסם בכלי התקשורת השונים.

כפי שידוע מזה שנים רבות, קרקסים אשר עושים שימוש בבעלי חיים נוהגים להחזיקם בתנאים קשים, "לאלף" אותם באמצעות שימוש באמצעים פוגעניים שקשה אפילו להעלות על הדעת, ולהחזיקם במהלך "סיבובי ההופעות" בתנאי התעללות שמסבים להם סבל רב.

מדינת ישראל והציבור בישראל לא צריך לתת יד ולאפשר עריכתם של מופעים ברבריים שכאלו. יש מספיק הופעות בידוריות שניתן לערוך מבלי להשתמש בבעלי חיים, במיוחד כאשר השימוש בבעלי חיים עומד בניגוד לטבעם הרגיל של בעלי החיים ומעלה חששות כבדים לשימוש באמצעים פוגעניים שמסבים סבל לבעלי החיים.

עצוב לראות כי עבור אחדים, סבלם של בעלי החיים מהווה אקט "בידורי" שניתן לסחור בו ולהפיק ממנו רווחים, ואנו מצפים מכם שלא תתנו לכך יד.

ההגנה על בעלי החיים ומניעת צער בעלי חיים הם ערכים ראשונים במעלה, ואין ספק בליבי כי מדינה שמבקשת לנהוג בחמלה כלפי חסרי הישע והחלשים שבקרבה, חייבת לנהוג בבעלי החיים, אשר נמנים גם הם על חסרי הישע שבחברה שלנו, באופן הולם ותוך המנעות מפגיעה מיותרת בהם.

אודה לכם אם תעדכנו אותי האם חזרתם בכם מכוונתכם לאפשר את עריכת המופע, כפי שנודע לנו כי עשו כבר מספר אולמות אירועים בהם הוא היה אמור להיערך, ובכלל זה תאטרון ירושלים והיכל התרבות במודיעין.

בכבוד רב,

____________
  [שם + חתימה]

         כתובתי למענה: _________
         דוא"ל: _______________

 

העתק: עמותת תנו לחיות לחיות (בפקס' 03-6241779 או באי-מייל [email protected] )