18/02/2011

תגיות:
,,

"שלום, יש ליד מקום העבודה שלי מגרש מגודר של חברה שמפתחת אנרגיה סולארית. מוחזקים במגרש 2 כלבים מסוג לברדור בשיטת כלבי הכבל של משרד הבטחון. בשנה האחרונה אני עוקבת אחר הכלבים ומנסה עד כמה שניתן להקל על הסבל שלהם. לפני כחודשיים הוחלף אחד הכלבים בכלב אחר עקב נשיכה, נראה כי לכלב החדש קשה ההסתגלות ולכן אני מנסה לעשות יותר למענם. במהלך השנה פניתי פעמיים לאיש שמשכיר את הכלבים לחברת האנרגיה הסולארית, נשמע בן אדם שלא איכפת לו מבעלי חיים ולהבנתי הוא משיג את הכלבים מצער בעלי חיים. התנאים שהוא לא מספק להם וכתובים בחוק הם: פעילות גופנית, היינו הוא אף פעם לא משחרר אותם, גם לא בתוך המגרש. דבר שני הוא מונע מהם אוכל מיום חמישי בערב ועד ליום ראשון כיוון שהמגרש לא מאוייש בסופי שבוע על ידי עובדי האנרגיה הסולארית והוא עצמו לא דואג להגיע למגרש (הוא אומר לעובדים במגרש שזה בריא לכלב שהוא צם יומיים בשבוע) העובדים שעובדים במגרש נחמדים הרבה יותר ודרכם אני מעבירה ממתקים ועוד לכלבים , מנסה לדבר לליבם שידאגו להם. הם עצמם אומרים שהם מרחמים עליהם וכשהם מדווחים לבעל הכלבים לדאוג להם יותר הוא מסובב אותם כדוגמת "אל תתיחס ליללות שלו כי אז הוא יתרגל ליחס" או בכך שהוא לא יתייחס לתלונות שלהם בסופה הקו! דמת על כך שהמלונה כמעט עפה ויש לדאס ג למ חסה יותר טוב, לבסוף הם דאגו לחיזוק המלונה ולהרכבת גג גדול שמכסה את שטח המלונה. בשבוע שעבר שמתי להם כרית רביצה גדולה בתוך המלונה. בנוסף התקשרתי לבעל הכלבים על מנת לשאול אותו מדוע הוא לא מאכיל אותם לפחות ביום שישי ואמרתי שאין לי בעיה להאכיל אותם ביום שישי, בתגובה הוא איים עלי שבדקו אותו כבר והוא קיבל צל"ש על הטיפול בהם ואם אני אתקשר שוב הוא יגיש נגדי תלונה על הטרדה. הוא נשמע מאוד מתגונן ומפוחד ואני מאמינה שזה נובע מכך שהוא כבר נבדק והוזהר או מכך שהוא אכן עושה כמה דברים שמנוגדים לחוק והוא מפחד להיתפס. אני לא רוצה להגיש תלונה כי אני מפחדת שאז החברה לאנרגיה סולארית תשלול ממני את הגישה שיש לי כעת לכלבים על מנת לעזור להם ואז המצב יהיה גרוע יותר. מצד שני אם אכן הוא עובר על החוק בכך שהוא לא מאכיל אותם יומיים בשבוע ועל כך שהוא לא משחרר אותם לפעילות גופנית כל יום אזי ישללו ממנו את הבעלות על הכלבים ויבדקו את כל הכלבים שהוא מחזיק גם בחברות אחרות. אגב, העובדים של החברה הסולארית שעובדים במגרש קשורים לכלבים ואוהבים אותם רק שהם לא נמצאים שם הרבה ואם הם נמצאים אז אין להם זמן להקדיש לכלבים, הם אפילו אמרו לי שהם חשבו להפסיק את השירות של הכלבים ולשים אזעקה אבל הם מפחדים שבעל הכלבים ייקח אותם למקום אחר ו! הם כבר נקשרו אליהם ולפחות פה הם משתדלים לדאוג להם ובמקום אחר אין לדעת איזה יחס הם יקבלו. אשמח לקבל את עצתכם או עזרתכם כי אני במצב נפשי לא טוב בגלל הרחמנות על הכלבים הללו עד כדי שאני מוכנה אישית להוציא אותם לפעילות גופנית פעמיים ביום ולעשות כל מה שצריך בהתנדבות על מנת להקל עליהם. דבר נוסף, אני אשמח לעשות כל מה שרק צריך על מנת להשיג הצעת חוק בכנסת שתאסור את שיטת כלבי הכבל ותוציא זאת מחוץ לחוק אז אם אתם צריכים אנשים לשם כך אני מתנדבת בכל מרצי וכוחי. חשבתי לכתוב מכתב לח"כ כבל , שר לאיכות הסביבה, שר החלקאות, ולגורמים דתיים כגון רבנים בעלי השפעה על ידי כך שאקשר זאת למצוות צער בעלי חיים.
אני מאמינה ש"תנו לחיות לחיות" יכולה להגיע להישג גדול כגון תקנות לחוק צער בעלי חיים שיאסרו את השימוש בכלבים ככלבי כבל ולא רק במשרד הבטחון. חייבים לפעול למען כלבי הכבל שסובלים סבל יום יומי של מאסר ללא שום תנאים אנושיים. לחילופין ולבינתיים אולי ניתן להקים צוות מתנדבים שיגיעו למקומות בהם מוחזקים כלבי כבל ואותם מתנדבים ידאגו להם ליחס אנושי עד כמה שניתן".

תנו לחיות לחיות ממשיכה לפעול מען כלבי הכלב ברחבי הארץ וקוראת לכם להמשיך ולכתוב

העמותה הגישה גם תלונה במשטרה:

10 לפברואר 2011

לכבוד:
תנ"צ ברונו שטיין
מפקד מרחב ציון – ירושלים
באמצעות פקס: 02-6225560

הנדון: תלונה על חשדות לכאורה להתעללות בבעלי חיים  

1.    עמותת תנו לחיות לחיות הנה "ארגון למען בעלי חיים", כהגדרתו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 – ומוסמכת לפעול להגנתם ולרווחתם של בעלי החיים בישראל, כאמור בחוק, ובכלל זה להגיש קובלנות פליליות ובקשות לצווי מניעה.
2.    תלונה: למשרדי העמותה הגיעה תלונה בדבר החשד לאחזקת כלבים בתנאים הנוגדים לכאורה את חוק צער בעלי חיים. האיש ששמו ד' הוא החשוד לכאורה במעשה זה. מספר הנייד שלו.. והוא מחזיק על פי החשד בכלבים בחברה  בהר חוצבים בירושלים. הכלבים אינם מואכלים בסופי השבוע ואינם משוחררים מהקשירה כלל.
3.    אין כל ספק כי במידה ויאומתו החשדות, מדובר במעשים הנוגדים את חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) , התשנ"ד – 1994, האוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בבעלי חיים וברווחתם.
אבקשך לפעול בדחיפות בנושא ולהורות לגורמים המתאימים במשטרה למצות חקירה עד תום בהקדם האפשרי

מצורפים:

–    טופס עדות
–    הדיווח שהגיע לעמותה

*התמונה לשם המחשה בלבד