09/03/2016

תגיות:
,,,,,,

 אז מה זה באמת "כלביות פרטיות"?

חלק מן הרשויות המקומיות בישראל אינן מפעילות כלביות עירוניות המצויות בבעלות הרשות המקומית או רשות מקומית אחרת, אלא משתמשות בשירותיהן של כלביות פרטיות. במצבים בהם תפוסת הכלביה העירונית מלאה או בהיעדר כלביה עירונית, נאלצים הווטרינרים הרשותיים להסגיר כלבים לכלביות פרטיות.

חשוב להבין, כי הכלביות הפרטיות פועלות בניגוד אינטרסים מובנה ומופעלות על-ידי בעלי עסק המעוניינים להפיק רווח כלכלי על גבם של בעלי-חיים חסרי ישע.

הבעיות הנובעות מכך מציירות תמונת מציאות קשה מאוד:

בכלביות רבות לא קיים מידע לגבי כמות הכלבים שמומתים, קיימת צפיפות גבוהה מאוד בתאים, במקרים רבים הכלבים מוחזקים בתת-תנאים עקב תחזוקה לקויה של המתקן, לעיתים ההחזקה מתבצעת במתקן בלתי-מתאים להחזקת בעלי-חיים, בשונה מכלביות עירוניות – בכלביות הפרטיות אין וטרינר עירוני אשר מגיע מידי יום לטפל בכלבים ולפקח על התנהלות הכלביה, נציגי העמותות שמעוניינים להוציא כלבים – תלויים בטוב ליבם של בעלי הכלביות, אין מידע בסיסי ולא מתנהל רישום לעניין העברת כל כלב, הכלבים מוצאים מהכלביה כשהם אינם מחוסנים/מעוקרים או משובבים, באופן כללי, סובל תחום הכלביות הפרטיות מתת פיקוח והיעדר אכיפה. רק בשבוע האחרון, כלבה שנפגעה מתאונת דרכים, שכבה 4 ימים (!) בכלביה פרטית ולא ניתן לה שום טיפול וטרינרי. כששמענו על המקרה הוצאנו אותה לטיפול וטרינרי, אך זה היה מאוחר מידי והיא הורדמה. הווטרינר הודיע לנו כי אם היתה מקבלת טיפול ב-24 השעות הראשונות לאחר הפגיעה- ככל הנראה ניתן היה להצילה.

בדיון הצגנו את הדברים ודרשנו את סגירת הכלביות הפרטיות באופן מיידי. התלווה אלינו לדיון אופיר בן חמו אשר חשף את פרשת בור המוות בבית שאן, בו נהגה הכלביה הפרטית לקבור כלבים. לאחרונה הוצא צו סגירה למקום.

נציגי משרד החקלאות יידעו את הוועדה כי קיימות כיום 61 כלביות רשותיות, מתוכן 13 פרטיות וכי שאיפתם היא לבצע 2-3 ביקורות בשנה, אך בפועל מבצעים ביקורת פעם אחת בשנה. חה"כ שמולי לא הסתפק בכך ואף דרש לקבל ממשרד החקלאות את דוחו"ת הביקורות שלהם. עוד הודיעו נציגי המשרד, כי בכוונתו של השר לסגור את הכלביות הפרטיות עד לשנת 2019, תוך בניית כלביות עירוניות חדשות והרחבת קיימות. דבר אשר לשיטתנו, צריך לקרות בהקדם האפשרי.

"ועדת המשנה לא מסתפקת בדיון הזה, נוציא פניה מהוועדה למבקר המדינה, לפתוח בבדיקה לגבי מה שקורה בתחום הכלביות הפרטיות", אמר חה"כ שמולי בסכמו את הדיון, ועוד הוסיף "הבלאגן וההפקרות הללו לא ימשכו. במצב בו המדינה יכולה לחיות בשלום עם פגיעה ביצורים חסרי ישע, אני לא אעבור על זה בשלום!".

ברצוננו להודות מעומק ליבנו לחה"כ שמולי על התערבותו ופועלו למען אלה שאינם יכולים להגן על עצמם.

לא נעצור עד שכל כלב יקבל תנאים תקינים וחוק צער בעלי-חיים יקוים במלואו!