21/10/2010

תגיות:

אנחנו, אזרחי מדינת ישראל, קמים לזעוק את זעקת כאבם של החלשים שביננו, בעלי חיים. הם אלה שלא מסוגלים להגן על עצמם! הפעם זה מאבק על הביטחון של כולנו מכוון שאלימות כלפי בעלי חיים – סופה לפגוע בבני אדם!

התאכזרות כלפי בעלי החיים הפכה למכת המדינה. לפי נתונים סטטיסטיים של משרד לביטחון פנים, יותר מ-85% מכלל התלונות המוגשות במשטרה נגד מתעללים בבעלי חיים נסגרות מסיבות אלו ואחרות. מיעוטן מגיע ללשכות התביעות או לפרקליטות, ומיעוטן של אלה מגיע אל בתי המשפט. גם בתיקים בהם מוגשים כתבי אישום, זוכים העבריינים לעיתים רבות, רבות מידי, לגזרי דין מקלים.

ב-10 לאוקטובר שני גורי חתולים נרצחו באכזריות בבניין משותף בראשון לציון. הדיירת פנתה למשטרה, אך הם סירבו לשלוח ניידת ואמרו לה להגיש תלונה בתחנה. המתלוננת סיפרה שהקירות היו מלאים בדם וככל הנראה זרקו את החתולים בכוח על הקיר. החשד שלה הוא בגלל שהיא מאכילה את החתולים. "השכן אמר שהוא לא רוצה שהחתולים יחיו פה ושהוא ילך לראש העיר. בנוסף, איים שיהרוג את החתולים, גם יו"ר הוועד נגד החתולים ושאסור לתת להם אוכל".
הדיירת הגישה תלונה במשטרה, אך נודע לנו שהיא נסגרה ימים ספורים אחרי הפתיחה למרות שישנם חשודים. השוטרים לא טרחו אפילו להגיע לזירת הרצח!

לפני מספר ימים התרחש בבת ים ברחוב גדוד העברי רצח אכזרי של גור חתולים. על פי העדויות, החשוד רדף והכה את הגור למוות באמצעות מקל עם מסמרים. בתום חקירה קצרה החשוד שוחרר הביתה למרות טענות השכנים שהאיש ידוע בבניין כבעל נטיות לאלימות!

ביולי 2010 הורעלו יותר מ-10 חתולים למוות ברחוב ירושלים בבת ים, על פי החשד, ע"י הדברה שבוצעה בחצר בניין המגורים. התלונה הוגשה ע"י השוטר שהיה במקום, אך היא נסגרה מסיבה "אין עבירה פלילית".

לאחרונה הוגשו תלונות נגד בני משפחה מקרית מוצקין שהיכו כלב דוברמן, ונגד אם ובנה מבאר שבע שאימצו להם מנהג קבוע לשפוך אקונומיקה על חתולים בשטח בניין המשותף וכך הרגו כמה גורים. אנו חוששים מאוד שהתלונות הללו ורבות אחרות – גורלן להסגר ולהיקבר במחשבי תחנות המשטרה.


ייחסן של רשויות אכיפת החוק לעבירות התעללות בבעלי חיים גובל בזלזול, אטימות ובאי קיום החוק. אסור שהמצב הזה יימשך ולו יום אחד נוסף!

קישור לאירוע בפייסבוק

קישור לראיון בגל"צ- דקה 21, תכנית מה-19/10

קישור לכתבה בנושא